וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוזה המסגרת המקורי התרחב: אי.סי.טל מספקת כעת ציוד למניעת הונאות ל-5 חברות מתוך ה-7 של האצ'יסון 3G

גתית פנקס

9.9.2002 / 17:44

צפויה לחתום על חוזים עם שתי המדינות הנותרות עד סוף השנה; התקשרה עם בזק לאספקת ציוד למניעת הונאות והתחילה בהטמעתו; שווי פרויקט בזק: מיליוני דולרים בודדים



למרות שמניית אי.סי.טל הישראלית נמצאת כעת בשפל בו לא ביקרה מאז תחילת 2001 המשקף לחברה שווי שוק של כ-160 מיליון דולר - מרחק מועט מרמת שפל כל הזמנים עבורה - נראה כי במישור העסקי החברה נהנית דווקא מטרנד חיובי שהולך ומתחזק.



וכך, חוזה המסגרת עליו הודיעה החברה בתחילת 2002 עם H3G, החברה הבת של האצ'יסון וומפואה, התרחב בתקופה האחרונה. בנוסף, אי.סי.טל התקשרה ביחד עם אלרון לאספקת ציוד למניעת הונאה בהיקף של מיליוני דולרים בודדים לבזק , וכבר נכנסה לשלב הטמעת הציוד, אם כי מדובר עדיין בשלבים ראשוניים ביותר של יישום ההסכם. מאי.סי.טל לא נמסרה תגובה לדברים.



ראשית ל-H3G: את הפרויקט עם החברה התחילה אי.סי.טל אצל 3 חברות בנות שלה בעולם, וכעת היא מספקת ציוד לגילוי הונאות ל-2 חברות נוספות, כלומר ל-5 חברות בנות של H3G בסה"כ בעולם. ל-H3G יש 7 חברות בנות ברחבי העולם בשלבים מתקדמים בפרישה המתוכננת של הציוד: בריטניה (הגדולה ביניהן, מעסיקה 200 עובדים בסניף המקומי), שוודיה, איטליה ואוסטריה באירופה, ובמדינות תאילנד, הונג-קונג ואוסטרליה במזרח הרחוק.



למעשה, גם פרטנר הישראלית שייכת לרשת, ואולם היא אינה אמורה להפוך ללקוחה של אי.סי.טל בתקופה הקרובה, אם ללמוד מקצב ההתקדמות אצלה (יצוין כי האצ'יסון טלקום, חברה בת של וומפואה, מחזיקה ב-42.8% ממניות פרטנר). ההערכות הן כי עד סוף השנה תחתום אי.סי.טל על חוזים בשתי המדינות הנותרות ותתחיל לספק גם להן ציוד למניעת הונאות.



הייחוד בפרויקט עם H3G הוא שלא מדובר בספקית שירותי תקשורת שהמירה רשת ישנה יותר - כמו GSM - לדור שלישי, אלא התחילה ממש מנקודת האפס בבניית הרשת. חוזה המסגרת כולו, לפיו אי.סי.טל מספקת ל-H3G מוצר למניעת הונאות ברשתות הדור השלישי של הסלולר (FraudView NGN), יגיע, אם כך, לשיאו לאחר שיחתמו עימה על חוזה כל המדינות שתחת מטריית H3G, ומשזה יקרה, ההסכם יניב לאי.סי.טל הכנסות של עשרות מיליוני דולרים.



לפי אבני הדרך שסיפקה H3G, השקת השירותים לדור הבא תתרחש ברבעון הרביעי של 2002, אם כי עדיין בהיקף נסיוני. עד כה כבר בוצעו שיחות ראשונות באמצעות הרשת הבריטית, ובתחילת 2003 הרשת תפעל בצורה מסחרית - מרגע השקתה.



אי.סי.טל מתמחה בפיתוח ואספקת פתרונות למניעת הונאות, איכות שירות (QoS) וחיוב בין ספקיות תקשורת בגין תעבורה ושירותים (Billing Mediation) ברשתות הקיימות ורשתות הדור הבא. כניסתה של אי.סי.טל לתחום של רשתות הדור הבא, שבאה לשיאה בחוזה עם H3G, הוחשה בעקבות רכישת חברת נט-איי מידי טלרד, עליה הודיעה לפני שנה בדיוק. רכישה זו הובילה להשקת מוצר ה-FraudView NGN שמאחד יכולותיה של אי.סי.טל בתחום מניעת ההונאות עם הטכנולוגיה של נט-איי במיוחד לרשתות IP של הדור הבא.



גם בזווית הישראלית אי.סי.טל נכנסה, כאמור, לחוזה חדש - עם בזק. אי.סי.טל ואלרון חתמו על חוזה לאספקת ציוד למניעת הונאות לחברת בזק הישראלית בעסקה שמוערכת במיליוני דולרים. החתימה כבר היתרגמה לשלבים מתקדמים יותר, ואי.סי.טל החלה ביישום הציוד. מבזק ביקשו שלא להגיב לדברים.



בסוף יולי פירסמה אי.סי.טל את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני, שהיוו את שיא כל הזמנים עבורה. החברה דיווחה על הכנסות של 24.2 מיליון דולר ברבעון השני - עלייה של יותר מ-5% מהרבעון שעבר, ורווח נקי של 4.4 מיליון דולר (24 סנט למניה). אי.סי.טל מפתח תקווה מקווה לדווח על הכנסות של 100 מיליון דולר השנה.



במצגת שערך אבי רובינשטיין, סמנכ"ל השיווק של אי.סי.טל בניו יורק בשבוע שעבר במסגרת הכנס השנתי של בית ההשקעות סלומון סמית ברני, הוא אמר כי אי.סי.טל ממתינה להזמנה מ"ספקית שירותים מכובדת בעולם" שאת שמה לא הסגיר, עימה היא מקווה לחתום על הסכם אסטרטגי - כפי שעשתה בעבר עם טלפוניקה, כייבל אנד וויירלס או האצ'יסון - ולא רק כחתימה על חוזה בודד.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully