וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיגה: התאוששות בשוק ה-PC העולמי תתרחש לכל המוקדם ב-2004; עד אז - השוק ימשיך לדשדש

TheMarker

9.9.2002 / 18:15

במקביל צופה חברת המחקר כי עד להתאוששות יחולו שינויים דרמטיים במפת היצרנים המובילים בשוק וכי מספרם יצטמצם באופן דרסטי



שוק הפי.סי העולמי ימשיך לדשדש ולהיות חלש במהלך שנת 2003, והארגונים צפויים להגדיל רק במעט את תקציבי הרכש שלהם לעומת שנת 2002 - כך מעריך בנייר עבודה חדש האנליסט הבכיר רוב אנדרלה מחברת המחקר והייעוץ הבינלאומית "גיגה אינפורמיישן גרופ".



אנדרלה צופה כי התאוששות משמעותית בשוק הפי.סי העולמי תתרחש רק לקראת שנת 2004, וייתכן שהתאוששות שכזו אף תידחה עד לשנת 2005. במקביל, צופה אנדרלה כי עד להתאוששות יחולו שינויים דרמטיים במפת היצרנים המובילים בשוק הפי.סי העולמי וכי מספר היצרנים הגדולים יצטמצם באופן דרסטי. עוד מציין אנדרלה כי מכירות חלשות ביותר במסגרת תקופת "חזרה לבית הספר" מבשרות רעות לתוצאות הרבעון הרביעי של יצרני הפי.סי הגדולים.



אנדרלה מעריך כי אם לא יחול מפנה דרמטי או אירוע משמעותי בשוק הפי.סי העולמי, הרי שנת 2003 תהיה שנה קשה נוספת לתעשייה זו. "השוק הכללי אינו מראה כל סימן להתאוששות כלכלית, ולפיכך גם ההוצאות על מחשבים שולחניים וניידים ימשיכו להיות נמוכות", אומר אנדרלה. "במקביל, התפתחות קונפליקט במזרח התיכון, התקפת טרור במערב או פשיטת רגל מצד חברות תעופה נוספות, יביאו למכה נוספת לתעשיית הנסיעות והתיירות, וכתוצאה מכך לרכישות של מחשבים ניידים".



אנדרלה צופה כי הביקוש למוצריהן של שתי היצרניות המרכזיות בשוק הפי.סי - אינטל ומיקרוסופט - ימשיך להיות חלש למדי. הוא מעריך כי אינטל תצא בתוך מספר חודשים במסע שיווק אגרסיווי במיוחד, אולם הוא סבור כי היא לבדה אינה מסוגלת להביא לשינוי כיוון בתעשייה, זאת לאור הצלחתם המוגבלת ביותר של מסעות שיווק דומים בעבר.



בתחום הספקים הגדולים, צופה אנדרלה כי לפי המגמה הנוכחית, חברת דל תיטול את הבכורה מחברת היולט פקארד ותוביל את שוק המחשבים העולמי בסוף שנת 2002 או בתחילת שנת 2003. "מלחמת המחירים שהכריזה דל מביאה לה נתחי שוק ניכרים, בעיקר על חשבונה של HP. במקביל, שתי החברות הללו לוקחות נתחי שוק גדולים מחברת יבמ ודוחקות אותה החוצה. נראה כי חברה זו, שפעם היתה השליטה הדומיננטית בשוק הפי.סי, כבר אינה שחקנית בשוק זה", אומר אנדרלה.



לגבי חברת אפל, אומר אנדרלה כי חברה זו נעלמת מכל מגזרי השוק, למעט המגזר הצרכני, שעדיין רוכש את מוצריה. אנדרלה צופה כי נתח השוק של חברת אפל יצנח אל מתחת ל-2% במהלך שנת 2003. במקביל, צופה אנדרלה את התחזקותה של חברת AMD בשוק המיחשוב העסקי על חשבון אינטל, והוא אף מעריך כי קיימים סיכויים גבוהים למיזוגן של חברות AMD וטרנסמטה, אשר יחדיו יהוו אלטרנטיבה חזקה ואטרקטיווית לאינטל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully