וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיליפס ונצ'רס לביהמ"ש: בעלי מניות ב-Visson נטלו כספי החברה ושיעבדו אותם לטובת הלוואה שנטלו לחברה אחרת בבעלותם

אמיר הלמר

9.9.2002 / 19:17

טוענת כי לב זיידנברד, ליאונרדו ברזובסקי ואיבגני לביץ', מבעלי השליטה גם בקונסטליישן 3D, העבירו מניותיהם בחברה לבעל מניות בתמורה למניעת הגשת תביעה נגדם



פיליפס ונצ'ר קפיטל ופיליפס אלקטרוניקס (ישראל) הגישו לאחרונה לביהמ"ש המחוזי בתל אביב תביעה נגד היזמים והדירקטורים בחברת הסטארט אפ הישראלית Visson, העוסקת בפיתוח צג עשוי אריג גמיש, בטענה כי שניים מיזמי החברה הפרו חובותיהם כאשר שיעבדו כ-1.5 מיליון דולר מכספי החברה לטובת הלוואה שנטלו באמצעות חברה בשליטתם.



פיליפס הגישה באמצעות עו"ד יוסי עבאדי ועופר הלבייך ממשרד כספי ושות' בקשות לצווי מניעה זמניים לפיהם לא יבוצע כל שינוי בזכויות החתימה בחשבון הבנק של החברה.



בתביעה שהגישו החברות מקונצרן פיליפס העולמי נטען כי בשנת 2000 פנו אליהן שני היזמים של ויסון, לב זיינדנברג, מיזמי מיוטק וקונסטליישן 3D, ואירינה קיריוסצ'ב, ביחד עם ויקטור דננזה, והציעו להם להשקיע בחברה. בעקבות ההצעה, כך נטען, נחתם בין הצדדים הסכם לפיו תשקיע פיליפס בחברה סך כולל של כ-6 מיליון דולר תמורת כ-16% ממניות החברה.



עוד נטען כי כחלק מהסכם ההשקעה ניתנו בשם החברה מצגים מפורטים ביחס לבעלי מניות החברה, אולם החברה ובעלי מניותיה לא גילו לפיליפס עובדות בנוגע לבעל המניות ויקטור דננזה.



לטענת פיליפס, התברר לה כי לדננזה עבר פלילי וכי הוא הורשע בעבר בעבירות הקשורות בניירות ערך ונגזרו עליו 10 חודשי מאסר. כמו כן, נטען כי בדו"ח מטעם המחלקה למסחר ולתעשייה באנגליה נמתחה על דננזה ביקורת בגין מעורבותו בפעילות בניירות ערך של חברה אנגלית ציבורית שהתמוטטה תוך ש-23 אלף בעלי מניותיה מאבדים את השקעתם.



פרטים אלו, טוענת פיליפס, נודעו לה לאחר שמשקיע נוסף בנק ההשקעות ABN AMRO, שהתעתד להשקיע סכום של 5 מיליון דולר, נסוג מהשקעתו לאחר שחשף את הרקע של דננזה.



בנוסף, טוענת פיליפס כי שני היזמים הישראלים של החברה, זיידנברג (יו"ר החברה) וקיריוסצ'ב (מנכ"ל), שיעבדו בשנת 2001 כספים מחשבונה של ויסון בסכום של כ-1.5 מיליון דולר (שהופחתו מאוחר יותר לכמיליון דולר) לטובת בנק אמריקאי, וזאת כבטוחה להלוואה שנטלה מהבנק חברת CGI, שזיידנברג בעל עניין בה.



בתביעה נטען כי השניים הציגו בפני הבנק מצג כוזב, כאילו ויסון מסכימה לשיעבוד, אך בפועל הם פעלו להסתרת השיעבוד מהנהלת החברה ומבעלי מניותיה - שלא כדין. יתרה מכך, נטען כי משהגיע מועד פירעון ההלוואה שנטלה CGI וזו לא נפרעה, מימש הבנק את השיעבוד על כספי ויסון מבלי להודיע לחברה על כך.



פיליפס מוסיפה וטוענת כי לאחר שגילו בעלי המניות בויסון את דבר רישום השיעבוד ומימושו, הם ביקשו לפתוח בהליכים כנגד השניים בגין פעולות אלו, אך להפתעתה, הסדר שגובש בין בעלי המניות לבין השניים נמנע עקב פעולות שנקט דננזה, שאף מנע האפשרות לקבל החלטה בחברה לפעול כנגד השניים.



בתביעה נטען כי בדיעבד התברר שדננזה הגיע להסכם עם בעלי המניות של CGI, בהם זיידנברג, ליאונרדו ברזובסקי ואיבגני לביץ' - שלושתם מבעלי השליטה בקונסטליישן 3D - לפיו תעביר החברה את אחזקותיה העקיפות בויסון לידי חברה בבעלותו. בתמורה הבטיח להם, ככל הנראה, כי ימנע מויסון ובעלי מניותיה לתבוע אותם בגין הפרת חובות האמון ונטילת הכספים.



עוד נטען כי דננזה פועל כיום, לאחר שהגדיל בדרך לא חוקית את אחזקותיו בחברה, להוציא כספים מהחברה. נטען כי לאחרונה ביקש דננזה מהנהלת החברה לפתוח סניף בלונדון על אף שאין לחברה כל פעילות במקום, והקמת הסניף - תכליתה היחידה היא מימון דמי השכירות של משרדיו במקום.



עוד נטען כי דננזה הורה לחברה להעסיק שני מקורבים, כביכול, בגיוס כספים, וזאת בניגוד לכל היגיון עסקי תוך תשלום מקדמות שכר גבוהות.



בנוסף, נטען כי בימים אלו פועל דננזה לקבל החלטת דירקטוריון המשנה את זכויות החתימה בחשבון הבנק של החברה בדרך המנטרלת את בעלי זכות החתימה הנוכחיים ומעניקה לו אפשרות לפעול בחשבון החברה באמצעות דירקטורים מטעמו בלבד. בקשר לכך, הגישה כאמור פיליפס בקשה לצווי מניעה ושופטת ביהמ"ש המחוזי יהודית צור נעתרה לבקשה והוציאה צווי מניעה זמניים. טרם הוגשה תשובת הנתבעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully