וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באפט הופך את ברקשייר למקדונלד'ס של ההשקעות

פייננשל טיימס

13.10.2014 / 21:10

בעליה של ברקשייר האת'אווי מתכנן למכור לסוכנויות נדל"ן באירופה ובאסיה רישיונות לשימוש בשמה של החברה, שבעצמה מחזיקה כמה מהמותגים היקרים ביותר בעולם

וורן באפט מתכנן למכור לסוכנויות נדל"ן באירופה ובאסיה רישיונות לשימוש בשמה של חברת ההשקעות שלו, ברקשייר האת'אוויי (סימול: BRK-A), וזאת במסגרת השלב הבא של התוכנית להשתמש בחברת ההשקעות המוערכת כבמותג צריכה.

לאחר שרכשה כמה מהמותגים היקרים ביותר בעולם בעשרות השנים האחרונות, מרחיבה השנה ברקשייר באופן דרמטי את השימוש בשמה, וממתגת מחדש את משפחת חברות שירותי התשתית וסוכנויות הנדל"ן האמריקאיות שבבעלותה, וכן את רשת סוכנויות הרכב שרכשה לאחרונה.

יועצי שיווק וכן אנשים מתוך ברקשייר עצמה מאמינים שהחברה יושבת על נכס רב ערך בדמות מותג ברקשייר האת'אוויי, ששואב את האטרקטיביות שלו מהמוניטין של באפט בן ה-84 כאיש פיננסים ממולח ומאריך ימים.

"כפי שוירג'ין משקפת את המרדנות של סר ריצ'רד ברנסון, ואפל משקפת את הגאונות של סטיב ג'ובס, כך משקף מותג ברקשייר האת'אוויי אמון, יציבות ויושרה", אמר אוסקר יואן, שותף בחברת הייעוץ מילוורד בראון ורמיר.

מספר סוכנויות הנדל"ן האמריקאיות שמשתמשות במותג ברקשייר האת'אוויי הום-סרוויסס יתפח לכמעט 1,400 עד האביב הבא, לדברי ארל לי, מנכ"ל HSF אפיליאייטס, מיזם זיכיונות משותף של ברקשייר וברוקפילד אסט מנג'מנט.
לאחר מכן תתחיל החברה לחפש שותפויות עם שחקניות גדולות בחלקי ארה"ב שבהם עדיין אין לה נוכחות חזקה, כולל המערב התיכון, וכן בזירה הבינלאומית, כולל בריטניה, אירופה ואסיה.

"ערכי האמון, שירות הלקוחות ואריכות הימים הם מאפיינים חשובים עבור אנשים שמבצעים את ההשקעה הפיננסית הגדולה ביותר בחייהם", אמר לי. "אנו גאים להציע את מותג ברקשייר האת'אוויי, ואנו מבינים את המחויבות הכרוכה בכך".
הכנסות החטיבה הכוללת את עסקי הנדל"ן בברקשייר זינקו ב-26% ל-1.2 מיליארד דולר בששת החודשים הראשונים של השנה הנוכחית, על פי דיווחי ברקשייר. הום-סרוויסס אוף אמריקה, סוכנות הנדל"ן בבעלות ברקשייר, ו-HSF אפיליאייטס ממתגות מחדש את הרשת הקיימת שלהן מאז 2012.

רשת סוכנויות הרכב ואן טויל (Van Tuyl) שאותה רכשה ברקשייר בחודש שעבר תמורת סכום שגובהו לא נחשף, היא החמישית בגודלה בארה"ב עם מכירות שנתיות של יותר מ-8 מיליארד דולר. ואן טויל מתכננת להמשיך לבצע רכישות לאחר מיתוגה מחדש כברקשייר האת'אוויי אוטומוטיב, על פי הודעת ואן טויל בעת ביצוע העסקה.

חברות שירותי התשתית של באפט, כולל מיד-אמריקן אנרג'י ו-פסיפיקורפ, קובצו השנה יחד כברקשייר האת'אוויי אנרג'י, וכעת הן משתמשות בלוגו משותף.

לברקשייר יש החזקות משמעותיות ב-10 מ-100 המותגים רבי הערך ביותר בסקר השנתי BrandZ האחרון של מילוורד בראון, והדבר משקף את העדפתו של באפט לחברות ותיקות ושורדות כמו קוקה קולה, וולמארט ואמריקן אקספרס. במכתבו של באפט לבעלי המניות ב-2011 נאמר: "זה זמן רב שהנוסחה להצלחה עסקית היא: 'קנו קומודיטיס, מכרו מותגים'".

ברקשייר האת'אוויי היה שמה של חברת הטקסטיל שכבר חדלה להתקיים, ושאותה ירש באפט מאביו בשנות השישים.

  • עוד באותו נושא:
  • וורן באפט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully