וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אריזת הקרמבו קטנה - המחיר זינק ב-20%

אילנית חיות

14.10.2014 / 19:00

קרמבו שטראוס הוא המותג המוביל בקטגוריה, האחראי לכמעט כל מכירותיה. קמעונאי: "האריזה של 32 יחידות מטעה כי היא נראית כמו האריזה של 40 יחידות. הצרכן הרגיל לא ישים לב לשינוי". יוניליוור: אין תגובה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קרמבו באריזה הישנה/מערכת וואלה!, צילום מסך

3 שנים אחרי פרוץ חרם הקוטג', חברות המזון בישראל ממשיכות לנצל את כוחן בשוק כדי לבצע עליות מחיר מוסוות. ל"גלובס" נודע כי חברת יוניליוור העלתה את מחירו של קרמבו שטראוס בכ-20% באמצעות הקטנת האריזה. עליית המחיר התבצעה לקמעונאי והתגלגלה לצרכן.

קרמבו שטראוס הוא המותג המוביל בקטגוריה ואחראי לכמעט כל מכירותיה. למרות שמו, המותג נמצא כיום בבעלות מלאה של חברת יוניליוור, שרכשה את מלוא הבעלות על חברת גלידת שטראוס המחזיקה גם במותג הקרמבו.

בשנים קודמות, וכך גם אשתקד, מכרה יוניליוור את הקרמבו באריזות של 40 יחידות ובאריזות של 8 יחידות. השנה החליטה החברה לבטל את מארז 40 היחידות ולהשיק במקומו שני מארזים חדשים: מארז של 32 יחידות ומארז של 20 יחידות. הקטנת הכמות לא באה לידי ביטוי בהקטנת המחיר באותו היחס.

אשתקד מכרה שטראוס לרשתות השיווק אריזה של 40 יחידות במחיר של 38.45 שקל (לפני מע"מ ולפני הנחות מסחריות).
השנה היא מוכרת לרשתות מארז של 20 יחידות במחיר של 22.95 שקל. מכאן, בזמן שהכמות במארז נחתכה בחצי, המחיר במידוד הכמויות עלה ב-19.3%.

אשתקד עמד המחיר לצרכן של מארז 40 יחידות קרמבו על 40 שקל ובחלק מנקודות המכירה הוא הגיע גם ל-44 שקל.
השנה נמכר המארז המכיל רק מחצית מהכמות ב-25.90 שקל במחיר הנמוך, ומגיע עד ל-27.90 שקל בחלק מנקודות המכירה - מכאן שעליית המחיר לצרכן נסקה בשיעור של 27%-30%.

עליית המחיר באה לידי ביטוי גם באריזה של 32 יחידות, הנמכרת לצרכן במחיר של 39-40 שקל ובמילים אחרות, במחיר דומה מאוד למחיר שבו נמכרה אריזת 40 יחידות.
לדברי אחד הקמעונאים, "האריזה של 32 יחידות מטעה, כי היא נראית בדיוק כמו האריזה שהייתה ל-40 יחידות. לא כתוב עליה בגדול 'הכמות הוקטנה' או 'שינינו את הכמות'. הצרכן הרגיל לא ישים לב לשינוי".

עוד נציין כי למרות שמחיר שמיניית קרמבו לא השתנה, המחיר ליחידה באריזה שמינייה עדיין גבוה בין 15% ל-25% ממחיר הקרמבו באריזה של 20 יחידות, וזאת אחרי עליית המחיר המוסווית.

עוד יצוין כי עליית המחיר התבצעה למרות שמחירי חומרי הגלם של הקרמבו, ובראשם הסוכר, ירדו בשנה החולפת.

"יצרנים אחרים לא העלו מחיר"

בהתייחס לכך אומר אחד הקמעונאים ל"גלובס": "זו חזירות. היצרנים מצאו היום מחלף עוקף עליות מחיר. הם לא מסוגלים להעלות את המחיר, אז הם עושים אריזה חדשה, מקטינים את הכמות ומעלים את המחיר.

"בנוסף, המחיר החדש קשה לחישוב. הצרכן ידע לחשב בקלות כמה עולה יחידה כשאריזה של 40 יחידות נמכרת ב-40 שקל. היום הוא פוגש אריזה של 20 יחידות במחיר של 26 שקל ולא מסוגל לחשב. חמור מכך - הפעם האחרונה שהצרכן קנה קרמבו הייתה בינואר שנה שעברה. עבר הרבה זמן, והצרכן לא זוכר את המחיר".

אותו קמעונאי טוען כי יוניליוור מנצלת את כוחה בקטגוריה לטובת העלאת המחיר. לדבריו, "יצרני הקרמבו האחרים בארץ לא העלו מחיר השנה. יוניליוור היא הכי חזקה בשוק ושולטת בקרמבו. יש ניצול של חוזק המותג. כל עוד יש מי שמשלם - תמיד יהיה מי שימכור לו".

מחברת יוניליוור לא נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully