וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: קומברס טיפסה 4.5% לקראת פרסום הדו"חות

שירלי יום-טוב

10.9.2002 / 0:12

הנאסד"ק הוסיף 0.7% לרמה של 1,304 נקודות; הדאו ג'ונס עלה ב-1.1% ל-8,519 נקודות; צ'ק פוינט נסקה ב-5%; ווקלטק המריאה 14.5%; פריסייס טיפסה 8.5%; לומניס איבדה 7%

יום המסחר הראשון לשבוע שבו תציין ארה"ב שנה לאירועי ה-11 בספטמבר ננעל בעליות במדדים. מדד הנאסד"ק הוסיף 0.7% לרמה של 1,304 נקודות והדאו ג'ונס עלה ב-1.1% לרמה של 8,519 נקודות. למגמה החיובית תרמו עליות במניות התוכנה, המוליכים למחצה והאינטרנט, כמו גם מגמה חיובית שאיפיינה את מניות הבלו צ'יפ במדד הדאו ג'ונס.

יום המסחר נפתח בירידות במדדים על רקע הערכה כי המשקיעים עשויים להעדיף לחסל פוזיציות בשוק מתוך חשש מפני פיגועים שעלולים להתרחש ביום השנה למתקפת הטרור. גם הזינוק במחירי הנפט הגולמי לחבית ליותר מ-30 דולר היום תרם לאווירה השלילית בפתיחה. עלייה זו נרשמה על רקע מאמצי נשיא ארה"ב, בוש, לקבלת תמיכה בהפלת משטרו של סדאם חוסיין, ואנליסטים מעריכים כי התקפה אמריקאית תביא לזינוק במחיר הנפט לסביבות 35-40 דולר.


תפרון חוזרת להתמקד בעסקי הליבה

בין המניות הישראליות נרשמה מגמה מעורבת, אך בין המניות הכבדות נרשמה מגמה חיובית. בלטה מניית קומברס (CMVT: NASDAQ) , שעלתה בכ-4.5% למחיר של 8.1 דולרים לקראת פרסום הדו"חות לרבעון השלישי מחר לאחר המסחר. מניית צ'ק פוינט (CHKP: NASDAQ) הוסיפה כ-5% למחיר 17.8 דולר וטבע (TEVA: NASDAQ) המשיכה ליהנות ממומנטום חיובי ועלתה ב-1.2% למחיר של 66.8 דולר לאחר עלייה של 1.5% במסחר של יום שישי.

בלטה בעליות מניית תפרון (TFR: NYSE) , שהוסיפה כ-5% למחיר של 4.1 דולרים במחזור גבוה. יצרנית ההלבשה תחתונה הודיעה על כניסת שותפה אסטרטגית לפעילות של חטיבת הטקסטיל הרפואי אלבה האמריקאית, אותה רכשה ב-1999 לפי שווי של 83 מיליון דולר. שווי העסקה הנוכחי משקף לאלבה שווי שוק של 40 מיליון דולר. העסקה תקטין את חובה של תפרון ב-28 מיליון דולר. יוס שירן, מנכ"ל החברה, אמר היום כי קיימות שלוש מטרות בסיסיות מאחורי המהלך: "לשפר את המבנה הפיננסי של תפרון, לשפר את העמדה התחרותית של Alba Health ולהתמקד מעתה בעסקי הליבה של תפרון שהם ההלבשה התחתונה והלבשת ספורט".

מניית לומניס (LUME: NASDAQ) איבדה 7% למחיר של 5.4 דולרים, המשקף לחברה שווי שוק של כ-200 מיליון דולר. בית ההשקעות CIBC הנמיך לפני מספר ימים את התחזיות ל-2002 מרווח נקי של 52 סנט למניה לרווח נקי של 35 סנט למניה (מ-19.2 מיליון דולר ל-13 מיליון דולר). בבית ההשקעות ציינו כי אומנם לומניס הציגה רווח נקי ברבעון השני, אולם אין בכך כדי להוכיח שעסקיה התאוששו כליל. ב-CIBC ציינו כי התזרים של החברה מפעילות היה חיובי ברבעון השני והסתכם ב-11 מיליון דולר, אולם ברבעון הבא - השלישי של 2002 - הוא יירד ל-5 מיליון דולר בלבד.

עוד בצד החיובי מניית טריון (TERN: NASDAQ) , שטיפסה ב-3.5% למחיר של 3 דולרים המשקף לחברה שווי שוק של 220 מיליון דולר. העלייה בטריון היא על רקע הודעתה כי החלה בתהליך הטמעת מודמים מסוג TJ615 עבור אדלפיה, חברת הכבלים השישית בגודלה בארה"ב. אדלפיה תהיה חברת הכבלים השלישית מתוך שש החברות הגדולות שתטמיע את המודמים של טריון. השתיים האחרות הן קומקאסט ו-COX - שני חוזים עליהם הודיעה טריון בשבועיים האחרונים. יחד עם זאת אדלפיה נמצאת כעת בהליך של הגנה מפני נושיה (Chapter 11).

עוד בלטה מניית פריסייס (PRSE: NASDAQ) , שעלתה ב-8.5% למחיר של 13.4 דולר על רקע הודעת החברה על פיתוחה של מתודולוגיית אימות חדשה המאפשרת לבצע סטנדרטיזציה של סביבות בדיקה שונות.

מניית אלטק (ELTK: NASDAQ) עלתה ב-3.5% למחיר של 93 סנט במחזור חריג ביחס לממוצע היומי שלה ומניית קמטק (CAMT: NASDAQ) ירדה ב-3% למחיר של 74 סנט אף היא במחזור גבוה.

ווקלטק עלתה ב-14.5% בעקבות זכייתה במכרז בתיאלנד לבניית תשתית לשיחות בינ"ל. שווי החוזה עבור ווקלטק - 1.4 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully