וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסכים אדומים בוול סטריט: ירידות שערים חדות במדדים

משה גולן

15.10.2014 / 22:58

המכירות הקמעונאיות ירדו, כמו גם מדד המחירים ליצרן והמלאים העסקיים. בנק אוף אמריקה פספס את תחזיות האנליסטים. ילן הביעה אמון בצמיחה האמריקנית

סוחרים בבורסה בוול סטריט בניו יורק, אוגוסט 2014. AP
סוחרים בבורסה בוול סטריט בניו יורק, אוגוסט 2014/AP

המסחר בוול סטריט מתנהל היום (ד') בירידות שערים, על רקע ירידות חדות בבורסות אירופה ושטף נתוני מאקרו בארה"ב, במרכזם ספר הבז' והמכירות הקמעונאיות. עונת הדוחות לרבעון השלישי ממשיכה לרכז עניין.

מוחמד אל-עריאן, האנליסט הראשי של Allianz, טוען היום כי הירידות לאחרונה נובעות מכך שהשווקים מבינים שלא נשארו לבנקים המרכזיים הרבה כלים כדי לתמוך במחירי במניות.

אתמול ננעל המסחר בוול סטריט במגמה מעורבת, לאחר צניחה של יותר מ-3% בשבוע המסחר החולף שהיה השבוע הגרוע ביותר מאז מאי 2012. האנליסטים חלוקים בדעתם, כאשר רבים סבורים כי מדובר בתיקון זמני ואחרים מציינים כי מדובר בתחילתו של גל ירידות גדול.

ג'נט ילן, יו"ר הפד, הביעה ביטחון בכך שכלכלת ארה"ב מסוגלת להציג צמיחה למרות הצמיחה הגלובלית האיטית והסערה בשווקים בימים האחרונים. את הדברים אמרה ילן בפגישה בסוף השבוע האחרון, כך מדווחת סוכנות "בלומברג".

היום פורסם ספר הבז', שמודד את הפעילות הכלכלית ב-12 מחוזות הפד. על פי הדוח, בכירי הפד מאמינים שהצמיחה ממשיכה להיות מתונה עד בינונית, כאשר הוצאות הצרכנים צומחות בקצב דומה. כמו כן, הדוח הצביע על כך שתנאי שוק העבודה משתפרים.

אלעד שמש, האסטרטג הראשי של Colmex (קולמקס) בית השקעות, סבור כי הירידות בימים האחרונים הן רק "תיקון, לא מפולת. וול סטריט נשארה המקום היותר אטרקטיבי לכסף", הוא טען. מנגד, בלוגר המניות "ג'סי ליברמור" (Jesse Livermore) מזהיר שאנחנו עומדים בפני מפולת של יותר מ-20% בסגנון זו שהייתה ב-1987.

בזירת המאקרו התפרסמו היום מספר נתונים מהותיים. המכירות הקמעונאיות בארה"ב ירדו בחודש ספטמבר, לראשונה מזה שמונה חודשים. על פי הנתונים שפורסמו היום, המכירות ירדו בחודש שעבר בשיעור של 0.3%, בעיקר בשל פחות מכירות של רכב ודלק.

עוד פורסמו היום נתוני המחירים הסיטונאיים, שירדו בספטמבר אף הן. מדד המחירים ליצרן ירד ב-0.1%. מדובר בירידה הראשונה מזה כשנה. כלכלנים צפו עלייה של 0.1%.

כמו כן פורסם מדד הייצור של אזור ניו יורק, מדד האמפייר סטייט, שירד ל-6.2 נקודות באוקטובר, לאחר שיא של 5 שנים בספטמבר שעמד על 27.5 נקודות. הצפי היה לקריאה של 21 נקודות.

כמו כן התפרסמו נתוני המלאים העסקיים לחודש אוגוסט, שירדו ב-0.2%, לעומת הצפי לעלייה של 0.6%.

ב-21:00 יפורסם ספר הבז', דוח הבוחן את השינויים הכלכליים ב-12 מחוזות הפד.

עונת הדוחות תופסת תאוצה

טבע מרכזת עניין על רקע תחילת משפט הקופקסון בארה"ב.

אתמול נכנסה עונת הדוחות לרבעון השלישי להילוך גבוה כאשר הבנקים הגדולים החלו לפרסם את תוצאותיהם. ג'יי.פי. מורגן דיווח על רווח של 5.6 מיליארד דולר או 1.36 דולרים למניה, מתחת לתחזיות שצפו רווח של 1.38 דולרים למניה.

וולס פרגו דיווח על עלייה של 1.7% ברווחי הרבעון השלישי, ל-5.41 מיליארד דולר, או 1.02 דולרים למניה. ההכנסות עלו ב-3.6% ל-21.21 מיליארד דולר.

סיטיגרופ דיווח על עלייה של 13% ברווח הנקי, ל-3.67 מיליארד דולר, או 1.15 דולר למניה, לעומת 3.26 מיליארד דולר, או 1.02 דולר למניה, בתקופה המקבילה אשתקד. הכנסות הבנק עלו ל-19.05 מיליארד דולר.

ג'נרל מוטורס דיווחה היום על עלייה של 2% במכירות הגלובליות שלה ברבעון, על רקע עלייה בביקוש בסין ובארה"ב.

אתמול דיווחה ענקית השבבים אינטל והצליחה לעקוף את תחזיות האנליסטים עם עלייה של 8% בהכנסות לרמה של 14.6 מיליארד דולר ברבעון השלישי של השנה ורווח נקי של 3.3 מיליארד דולר או 66 סנט למניה. התחזיות בשוק עמדו על רווח נקי של 65 סנט למניה על הכנסות של 14.3 מיליארד דולר.

מצעד המדווחות ממשיך היום עם בנק אוף אמריקה, שדיווח על עלייה ברווח ל-168 מיליון דולר, על הכנסות של 21.21 מיליארד דולר, לעומת הצפי ל-21.36 מיליארד דולר.

לאחר המסחר ידווחו נטפליקס ו-eBay.

קוואלקום הודיעה היום כי היא רוכשת את יצרנית השבבים הבריטית CSR תמורת 2.5 מיליארד דולר.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully