וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיל: "יש גל של פופוליזם נגדנו"

20.10.2014 / 11:26

כיל קוראת לממשלה לא לאמץ את מסקנות ועדת ששינסקי 2 וממשיכה לאיים בפגיעה בנגב אחרי שחילקה דיבידנדים ב-2.4 מיליארד שקל השנה

סטפן בורגס. צלם: רויטרס, גלובס
"אימוץ מסקנות הדוח יהפכו אותו לאחראי על תוצאותיו הקשות לאבטלה". סטפן בורגס/גלובס, צלם: רויטרס

כיל ( 2,604 +2.04% ) מגיבה היום (ב') להמלצות המרוככות של ועדת ששינסקי 2 וקוראת לממשלה לא לאמץ "על עיוור" את ההמלצות, שלטענותיה יפגעו בחברה ויחייבו אותה לחסל השקעות בישראל.

"שר האוצר מקבל היום דוח בעל משמעות רבה ובעל השלכות שליליות מרחיקות לכת על עתיד הנגב, האבטלה, התעשייה והכלכלה בישראל", מסרה כיל. "זהו דוח שנוי במחלוקת גם בקרב החברים בוועדה, שלא דנה ולא עסקה בהשלכות מסקנותיה על האבטלה והיכולת לקיים התיישבות חזקה בנגב.

"על שר האוצר לקחת את כל אלה בחשבון ולהבין שאימוץ מסקנות הדוח יהפכו אותו לאחראי על תוצאותיו הקשות לאבטלה, למשבר חברתי ואנושי בנגב, לתעשייה ולפגיעה קשה בנגב ובכלכלה. נדרש כאן אומץ לב ואחריות ציבורית בכדי לעמוד אל מול הגל הפופוליסטי ואל מול עיני העובדים ולהבטיח להם שהמסקנות ייבחנו בראי האבטלה וההשקעות בדרום. אנו מקווים שהרגישות החברתית וההיגיון הבריא יהיו המשקפיים בהם ייבחנו מסקנות אלה לפני שהן מאומצות 'על עיוור' לקול תשואות אלה שרואים במיטוט כיל פתרון לכל תחלואי המשק".

ח"כ מיקי רוזנטל (העבודה) תקף את כיל ומסר: "אסור לממשלה להיכנע לאיומי כימיקלים לישראל. החברה בשליטת משפחת עופר הפכה את הבכיינות למדיניות. לא רק ים המלח משמש מכרה זהב לחברה. גם ים הדמעות מכניס לכיל מיליארדים".

מיקי רוזנטל. נמרוד סונדרס
"למה הציבור צריך לוותר על חלקו?" מיקי רוזנטל/נמרוד סונדרס

רוזנטל מזכיר שכיל הרוויחה בשנה החולפת כ-3 מילארד שקל. כזכור, במחצית הראשונה של 2014 חילקה כיל לבעלי מניותיה דיבידנדים ב-2.3 מיליארד שקל וסכום נוסף של 47 מיליון דולר רק בחודשים האחרונים. גם שכרם של בכירים הקבוצה עלה.

"למה הציבור צריך לוותר על חלקו? בגלל איומי סרק מוותרת המדינה על לפחות 100 מיליון שקל בשנה?", שואל רוזנטל ומוסיף: "האיום של כיל בפיטורים המוניים בנגב הוא כמעט כמו לקחת בני ערובה במהלך שוד בנק. והאיום לעזוב את הארץ? אם התנהלות בריונית כזו, ייתכן שאנחנו צריכים לעודד את משפחת עופר לצאת מפה. שיחזירו לנו את ים המלח וילכו. הם לא עושים לנו טובות. בינתיים – אנחנו עושים להם הרבה יותר. הערך של כיל טמון במחצבים שהיא כורה והרבה פחות בהשקעות שלה. אסור לממשלה לטבוע שוב בים הדמעות".

  • עוד באותו נושא:
  • כיל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully