וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדן: "לא אתן יד למיזוג הוט ופרטנר"

גד פרץ

21.10.2014 / 11:24

שר התקשורת"מצער אותי לראות שפרטנר עדיין לא נכנסת לטלוויזיה; ללכת עם הוט בתחום התוכן זה מעורר דאגה ומנוגד לכל היגיון תחרותי". פרטנר: נפעל להיכנס לתחום הטלוויזיה בכפוף להסדרת הרגולציה

מפגש יוצרים עם רם לנדס וגלעד ארדן. דייב שחר
|ללכת עם הוט בתחום התוכן, ששם היא מונופול, זה מנוגד להיגיון התחרותי". גלעד ארדן/דייב שחר

"מצער אותי לראות שפרטנר לא נכנסת בינתיים לתחום הטלוויזיה. אני מאמין שהעתיד הוא בסלי תקשורת, ולכן צריך להיות גם לפרטנר מוצר טלוויזיוני, לבד, ביחד עם סלקום או עם מתחרה חדש אחר" - כך אומר שר התקשורת, גלעד ארדן, בשיחה עם "גלובס".

פרטנר ביקשה לרכוש תוכן טלוויזיוני מהוט או מ-yes, במחיר שיפוקח על-ידי משרד התקשורת, אולם ארדן מותח ביקורת על הבקשה הזו: "ללכת עם הוט בתחום התוכן, ששם היא מונופול, זה מנוגד להיגיון התחרותי, ואני לא רואה איך זה יביא להורדת מחירים או להגדלת היצע התוכן. להשיק חבילה של הוט זה רק מעורר דאגה שמא נוצר פה רצון למיזוג שתי הקבוצות, וזה דבר שאני לא אתן לו יד".

הדברים של ארדן באים על רקע האכזבה שיש במשרד התקשורת נוכח העיכובים בכניסה של פרטנר לתחום הטלוויזיה ולאור העובדה שהיא למעשה "נדחפת" לתחום ולא מסתערת עליו, בדומה לסלקום. במשרד התקשורת מדברים על כך שפרטנר זכתה להקלות רבות בעניין הזה, למשל ההחלטה לחייב את בזק לספק שירות צפייה לשידורי טלוויזיה על גבי האינטרנט. עם זאת, פרטנר עדיין לא הרימה את הכפפה, ולכן במשרד מביעים אכזבה מכך שהחברה מעוניינת לשווק את התוכן של הוט.

על מנת לעודד את התחרות בטלוויזיה, מוביל משרד התקשורת - יחד עם אגף התקציבים באוצר - מהלכים נוספים. מדובר על הרחבת מערך עידן פלוס בערוצים נוספים - מועצת הכבלים והלוויין (בליווי חברת ייעוץ) פועלת להוצאת מכרזים לערוצים שונים שיוצגו במערך זה. הוצאת המכרזים תתרחש כנראה כבר בחודש נובמבר.

על-פי החוק, קיימת רשימה של נושאים אותם יוכלו לשדר הערוצים (ספורט, סדרות, חדשות, ילדים, דוקו, טבע, סרטים או כל נושא אחר שהשר יקבע כי קיימת לגביו הצדקה). בנוסף, יש הסכמה כי האוצר יממן למשך תקופה את העלאת הערוצים הייעודיים (ערוץ מורשת, ערוץ 24, ערוץ 9 הרוסי, ואולי גם הערוץ הערבי HALA TV) על גבי המערך.

עניין נוסף שנועד לסייע למתחרים הוא הפרטת הפעלת מערך עידן פלוס, שמופעל כיום על-ידי הרשות השנייה. במסגרת חוק ההסדרים בשנת 2013 הוכנס סעיף חקיקה שמאפשר את הפרטת המערך. חברת הייעוץ המלווה את הוצאת המכרזים להרחבת המערך מכינה תוכנית להפרטת המערך, תוך כוונה להוציא את המכרז להפעלתו בידי גורם פרטי במקביל להוצאת המכרזים לערוצים הנושאיים.

העברת הפעלת המערך לידי גורם פרטי תסייע בשיפור השירות הניתן לצרכני עידן פלוס (כיום אין מערך שירות לקוחות ממשי המסייע לבעלי הממירים).

המבצעים של הוט ו-yes

סיפור כניסתה של סלקום לעולם הטלוויזיה עתיד להיות הדבר הבא בשוק התקשורת. הכניסה של סלקום כבר מייצרת מתח תחרותי בשוק והראיה היא המבצעים של הוט ושל yes שכבר מאותתות שהן לא מתכוונות להשאיר את המגרש חשוף.

שתי החברות הוותיקות יוצאות במבצעים אגרסיביים כדי למנוע נטישת לקוחות, ומסתמן שצפוי לנו קרב שיווקי מעניין ביותר. על מנת לא להפליג בציפיות, נעריך כי לא מדובר במהפכת סלולר נוספת, אבל זה בהחלט אחד האירועים המכוננים בשוק התקשורת, בתחום שנשלט על-ידי הדואופול של הוט ו-yes.

סלקום, כפי שכבר נחשף ב"גלובס", מתכננת להשיק את השירות החדש שלה בשבועות הקרובים, ובינתיים היא משלימה את ההיערכות בהיבט ההנדסי טכנולוגי, ובהיבט של היצע התוכן.

באשר לתוכן, מסתבר כי סלקום לא מלקקת דבש, ולמרות הסכמי התוכן שסגרה, היא מתחילה להרגיש בימים האחרונים יותר ויותר לחץ מכיוון ספקי התוכן שמתחילים להביע חשש מפני האפשרות שהוט או yes לא יראו בעין יפה את ההתקשרות עימה. ככל הנראה, החברה בדרך לרשות ההגבלים ולמשרד התקשורת כדי שיתערבו בעניין וימנעו ממנה לפחות את הצורך להיאבק - גם במישור הרגולטורי - מול שתי החברות הוותיקות.

לגבי הטענות של סלקום שלפיהן היא נתקלת בקשיים בנושא רכש התוכן, אומר ארדן: "אני הראשון שאתגייס לפנות לממונה בנושא הזה, אם תוגש תלונה בעניין. בעבר נפגשתי עם כל מיני שחקנים פוטנציאליים שטענו בפניי שיש להם קושי להגיע להסכמים בתחום התוכן בגלל לחצים של הוט או yes. הבעיה היא שאין תלונה רשמית. נפגשנו עם הממונה על ההגבלים העסקיים וצוותים שלו, והוא הכניס מגבלות לתנאי המיזוג של בזק ו-yes, כך שאסור יהיה להן להציב תנאים בנושא התוכן, וכנ"ל גם במיזוג של הוט מובייל ופרטנר".

בכירים בתחום הטלוויזיה הכחישו את הטענות של סלקום: "זה פשוט קשקוש מוחלט ושקר. מה שסלקום אומרת גובל בתביעת דיבה. כנראה שסלקום רוצה לייצר באזז סביב הכניסה שלה לטלוויזיה ולגרום לעיתונים לכתוב שוב על הנושא או שמישהו מכין את הסיבות לכישלון שלו בעוד חצי שנה, כשיוכל לבוא לדירקטוריון ולהגיד שהוט ו-yes מנעו ממנו לרכוש תוכן, ולכן הוא לא הצליח להרים מוצר איכותי שיש לו ביקוש".

גורם בכיר בפרטנר מסר בתגובה: "המשרד יודע היטב שכל הרגולציות שהיו אמורות לקדם את הטלוויזיה - נמצאות בשלבי דיון, אז על מה הטענה? שיתוף-הפעולה עם הוט הוא הדרך המהירה ביותר להביא תחרות בטלוויזיה, כמו שנעשה בסלולר. הרי מה שקרה בסלולר הוא שהתחרות פרצה במיידי, מכיוון שאפשרו לשחקנים החדשים נדידה על גבי הרשתות הקיימות. למה שזה לא יהיה בטלוויזיה?

"אין לנו כוונה להתמזג עם הוט. יש לנו מנהל בכיר שמופקד על הנושא. אנחנו על סף חתימת חוזה עם חברות תשתית. לא נתחייב בנושא התוכן לפני שוועדת שכטר תהיה מסוכמת, ולא ניכנס לסיכונים מיותרים. זה שחברה סלולרית החליטה להיכנס לטלוויזיה על חשבון השקעות בתשתית סלולרית - כל חברה וההחלטות שלה. אנחנו החלטנו שכרגע אנחנו משקיעים בדור הרביעי השקעות לא מבוטלות, ובמקביל מצפים להתקדמות בכל הנושאים שמשרד התקשורת מטפל בהם ומודים לו על הטיפול".

מפרטנר נמסר: "החברה עתידה להיכנס לתחום הטלוויזיה בקרוב עם הצעה אטרקטיבית במיוחד, בכפוף להסדרת הנושאים הרגולטוריים המצויים בדיונים מתקדמים במשרד התקשורת".

  • עוד באותו נושא:
  • גלעד ארדן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully