וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע שחור לוורן באפט: הפסיד 2.5 מיליארד דולר

23.10.2014 / 8:35

חברות הענק קוקה קולה ו-IBM מייצגות 2 מתוך 3 החברות הגדולות ביותר בפורטופוליו ההשקעות של ברקשייר הת'אווי, חברת ההחזקות בבעלותו של באפט. שתי החברות פרסמו השבוע תוצאות מאכזבות והמניות שלהן ירדו בחדות

וורן באפט. Alex Wong, GettyImages
וורן באפט/GettyImages, Alex Wong

המשקיע האגדי וורן באפט שמח להודות בטעויות שלו כאשר הוא עושה אותן - אך השבוע הטעויות שלו עלו לו הרבה מאוד כסף.

חברות הענק קוקה קולה ו-IBM מייצגות 2 מתוך 3 החברות הגדולות ביותר בפורטופוליו ההשקעות של ברקשייר הת'אווי, חברת ההחזקות בבעלותו של באפט. שתי החברות פרסמו השבוע תוצאות כספיות מאכזבות במיוחד ברבעון השלישי והמשקיעים שלחו את המניות של שתי החברות לירידות חדות. כתוצאה מכך, באפט הפסיד כ-2.52 מיליארד דולר ("על הנייר") עד כה.

הכל התחיל ביום שני, כאשר IBM ( 161.79 -0.88% ) דיווחה על רווח תפעולי של 3.68 דולר למניה ברבעון השלישי - חלש בהרבה מהתחזיות בשוק שעמדו על 4.32 דולר למניה. ההכנסות ירדו ב-4% ל-22.4 מיליארד דולר. בסוף יום המסחר מניית החברה קרסה בכ-7% והובילה להפסד של מיליארד דולר לברקשייר הת'אווי.

ביום שלישי יצרנית המשקאות קוקה קולה ( 40.62 - .15% ) דיווחה על ירידה חדה בהכנסות ברבעון השלישי, הרבה מתחת לתחזיות האנליסטים ומעבר לכך פרסמה אזהרת רווח בשל התחזקות הדולר האמריקאי. בתום יום המסחר המניה ירדה בכ-6% והמשיכה במגמה השלילית גם אתמול. באפט איבד כתוצאה מכך עוד כ-1.5 מיליארד דולר.


עם זאת, נקודת האור היחידה של באפט השבוע היא מניית וולס פארגו ( 50.17 -0.56% ) , הבנק המועדף עליו, שהניב לו רווח "על הנייר" של 816 מיליון דולר.

  • עוד באותו נושא:
  • וורן באפט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully