וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ זנדברג: אם משרד המשפטים יטרפד חוק המו"פ אגיש אותו כהצעת חוק פרטית

אורה קורן

10.9.2002 / 8:20

זנדברג אמר את הדברים בתגובה לפרסום, לפיו המשנה ליוהמ"ש לחמן-מסר הנחתה את משרד התמ"ס לא לקדם את השלמת החקיקה עד להכנסת שינויים שבכוונתה לצרף לחוק החדש



יו"ר ועדת ההיי-טק של הכנסת, ח"כ אליעזר (מודי) זנדברג, אמר אתמול כי אם המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, דוידה לחמן-מסר, תטרפד את השלמת חוק מחקר ופיתוח (מו"פ), בכוונתו להגיש אותו כהצעת חוק פרטית. זנדברג אמר את הדברים בתגובה לפרסום, לפיו לחמן-מסר הנחתה את משרד התעשייה והמסחר לא לקדם את השלמת החקיקה עד להכנסת שינויים שבכוונתה לצרף לחוק החדש.



לחמן-מסר נימקה את צעדה בכך, שמאז אישור הצעת החוק בממשלה הכניסה בו הוועדה המשותפת לועדות הכספים וההיי-טק שינויים רבים. בתמ"ס הביעו פליאה מצעדה של לחמן-מסר, וציינו כי נציגתה השתתפה בכל הדיונים לשינוי החוק ולא הביעה הסתייגויות לניסוחים החדשים.



זנדברג הוסיף כי במצבו הנוכחי של השוק העולמי חלה על מדינת ישראל חובה לבצע עדכונים מהירים, המבטאים את התנהלותו הדינמית של השוק. "עיכוב תהליך החקיקה יסב למדינת ישראל נזק מיותר. מצער להיווכח כי מאבקים ביורוקרטיים בין משרדי הממשלה עומדים מעל טובת המשק - ולכנסת אסור לתת יד לכך".



בתגובה אמר דובר משרד המשפטים כי לחמן-מסר אינה יכולה מתוקף תפקידה לעצור חוקים, לא כל שכן את חוק המו"פ המצוי באחריות משרד התמ"ס. "בעקבות התיקונים שהוכנסו בהצעת החוק, ביקשנו לקיים ישיבה משותפת כדי ללבן את הבעיות העולות מהשינויים שהוכנסו על ידי ועדת הכספים להצעת החוק, ולגבש עמדה אחידה של משרדי הממשלה לגבי תיקונים אלה", הבהיר. "בסוף הישיבה סוכם כי הערותיו של משרד המשפטים יועברו לתמ"ס בהקדם האפשרי, כדי למנוע עיכוב שלא לצורך בהמשך הדיון בחוק.



"התייעצויות אלה לא חרגו ממסגרת הזמן שיו"ר ועדת הכספים, ח"כ יעקב ליצמן, העמיד למשרד התמ"ס ולמשרד האוצר לגבש את עמדתם הסופית בנוגע לחוק".



ליצמן הקצה זמן לקבלת הכרעה לגבי סעיף אחד בחוק, העוסק בפיצוי למדינה בגין הוצאת ידע מישראל, ואילו לחמן-מסר ביקשה לדון בסעיפים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully