וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלל ביוטכנולוגיה מיסחרה את קיורטק בתשלום ראשוני נמוך

גלי וינרב

24.10.2014 / 7:49

הזיכיון למוצר לטיפול בסרטן של חברת קיורטק מוסחר לחברת medivation האמריקנית בתשלום ראשוני של 5 מיליון דולר בלבד, עם אפשרות להכנסות של עד 325 מיליון דולר בתשלומי אבני דרך מבוססי הצלחה

חברת כלל ביוטכנולוגיה הבורסאית מכרה את הזיכיון למוצר לטיפול בסרטן של חברת קיורטק לחברת medivation האמריקנית, הנסחרת בנאסד"ק ב-7.6 מיליארד דולר. במסגרת העסקה, ישולמו לכת"ב 5 מיליון דולר מיידית, עם אפשרות להכנסות של עד 325 מיליון דולר בתשלומי אבני דרך מבוססי הצלחה, ותמלוגים של 4%-11% אם המוצר יגיע לשוק.

השוק צפוי להיות מאוכזב מן העסקה, שמבוצעת עם חברה פחות מוכרת בישראל, תשלום המקדמה בה הוא נמוך יחסית וגם התשלום הכולל בה הוא נמוך יחסית לעסקאות למסחור תרופות בשלבים דומים שראינו כאן בעבר. כלל ביו מציינת כי מדיוויישן תיקח על עצמה גם עלויות המשך פיתוח למוצר בהיקף של מאות מיליוני דולרים, ולכן העסקה כדאית.

כיוון שתחום הטיפול בסרטן באמצעות חסימת קולטן PD1, בו פועלת החברה, הוא תחום חם יחסית - ההערכה הייתה כי אם המוצר אמנם משמעותי בקטגוריה שלו, הרי שהוא היה יכול להשיג עסקה גדולה יותר עם חברה גדולה יותר. כך שהיקף העסקה נוכחי מעלה שאלות גם לגבי סיכויי ההצלחה של המוצר בהמשך הדרך.

בעבר המוצר מוסחר לחברת טבע, שהשקיעה בו לפי שווי של 170 מיליון דולר והייתה עשויה לרכוש את יתרת 25% מהחברה בתנאי הצלחה של המוצר במעל 600 מיליון דולר, עסקה בעקבותיה רשמה כת"ב בזמנו רווח הון של 450-500 מיליון שקל, מתוך הערכת התקבולים העתידיים הצפויים לפי מודל השווי ההוגן.

המוצר הוחזר על ידי טבע לכת"ב בעקבות השינויים האסטרטגיים בטבע בתקופת המנכ"ל ג'רמי לוין. העסקה הנוכחית צפויה להוביל להערכה מחודשת של שווי קיורטק בספרי כת"ב.

כת"ב משתדלת בימים אלה להתאושש ממשבר שעברה כאשר חברת הייפריון, שרכשה ממנה את חברת אנדרומדה לטיפול בסוכרת בסכום של 20 מיליון דולר במזומן ותשלומים נוספים עד 500 מיליון דולר, ולאחר מכן ביטלה את העסקה תוך שהיא מאשימה את אנדרומדה ברמאות בניסויים הקליניים. כיוון שאנדרומדה הייתה נכס משמעותי מאוד עבור כת"ב והעסקה הייתה עשויה להניב לה, במקרה של הצלחת המוצר, סכומים משמעותיים, הרי שבעקבות הביטול נחתך שוויה של כת"ב כמעט במחצית, וכעת נסחרת החברה לפי שווי של 521 מיליון שקל.

העסקה הנוכחית הינה ככל הנראה חלק ממאמץ של החברה לשדר עסקים כרגיל, והיא אכן מראה כי החברה מצליחה להמשיך ולחתום על עסקאות מול חברות פארמה מובילות למרות ה"פאדיחה" באנדרומדה. אבל הסכומים, כאמור, צפויים לאכזב.

זהו המוצר האחרון שנמצא בצנרת של כת"ב שלא בוצע בו מהלך אסטרטגי כלשהו, לאחר שמדיוונד הונפקה, אנדרומדה נמכרה וגמידה סל חתמה על הסכם מסחור עם נוברטיס. כעת, אין לחברה "אסים בשרוול" והיא תצטרך לבנות מחדש צנרת מוצרים משלבים מוקדמים יותר. בקופת החברה 156 מיליון שקל. כת"ב היא בשליטת כלל תעשיות שבשליטת לן בלווטניק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully