וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר שב ונחלש במסחר באסיה: ביחס לין נסוג לשער של 118.59 ין

יהודה שויצר

10.9.2002 / 8:59

ביחס ליורו איבד הדולר כ-0.3% לשער של 98.29 סנט ליורו; הקרבה ל-11 בספטמבר והחשש מפני מתקפה קרובה בעיראק זירזו את הירידות במטבע האמריקאי



הדולר שב ונחלש במסחר באסיה על רקע חשש גואה מפני הסלמה בעימות עיראק-ארה"ב ונוכח חוסר הוודאות בנוגע למחר, כאשר בעולם יציינו שנה למתקפת הטרור של ה-11 בספטמבר. ביחס לין נסוג הדולר לשער של 118.59 ין, משער של 118.85 ין לדולר אמש. ביחס ליורו איבד הדולר כ-0.3% לשער של 98.29 סנט ליורו.



לחולשת הדולר תרמה גם המגמה החיובית ששוררת בבורסות אסיה. בטוקיו שולחת יוזמה חדשה של הממשל, אשר במסגרתה תזרים הממשלה כספים מקרנות שונות לשוק ההון, את המדדים מעלה - זה יום מסחר שני ברציפות. הרכישה הצפויה של מניות, במיוחד מניות של חברות יפאניות, מסייעת להתאוששות הין.



למרות החולשה הנוכחית בדולר, מומחים רבים מעריכים כי הדולר צפוי להתחזק בימים הקרובים, וזאת לאור הצטברות נתונים רבים המעידים כי הכלכלה האמריקאית עומדת להתאושש בקצב גדול יותר מכלכלות אירופה ויפאן.



להערכה להתאוששות כלכלת ארה"ב תרמו מספר נתונים שנחשפו לאחרונה, בהם העלייה החדה במלאי הסיטוני, העלייה במכירות מוצרי צריכה וכן הירידה במספר המובטלים בארה"ב.



המלאי הסיטוני בארה"ב האמיר ב-0.6% בחודש יולי ל-284.15 מיליארד דולר - כך עולה מנתונים שפירסם היום משרד המסחר האמריקאי. העלייה החדה, לעומת ציפיות לעלייה של 0.2%, מעידה כי עסקים בארה"ב מגדילים את המלאי במחסניהם על מנת להתמודד עם ההתאוששות המחודשת בדרישה למוצריהם. העלייה במלאי הסיטוני התבססה על עלייה חדה במכירות מוצרי הצריכה, שעלו גם הן בשיעור של 0.6% בחודש יולי.



ביום שישי דווח על ירידה חדה מהצפוי בשיעור האבטלה במשק האמריקאי. האבטלה ירדה מ-5.9% ביולי ל-5.7% באוגוסט, כנגד ציפיות שתיוותר ללא שינוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully