וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת עידוד של הסוכנות תפטר כמחצית מעובדיה

חיים ביאור

10.9.2002 / 9:03

יפוטרו כ-35 עובדים; ההאטה בקצב הגעת עולים לישראל הביאה לירידה בהיקף פעילותה של החברה



הנהלת עידוד, חברה בת של הסוכנות היהודית העוסקת במתן סיוע כספי לעולים חדשים, תפטר כמחצית מבין 69 עובדיה; החלטת החברה נובעת מירידה בהיקף פעילותה עקב ההאטה בקצב הגעת עולים לישראל, ומהחלטת הסוכנות להפסיק מתן הלוואות לעולים ולהחליפן במענקים. העברת המענקים תיעשה על ידי משרד הקליטה, ישירות לידי הזכאים, שלא באמצעות חברת עידוד.



בשבועות האחרונים מתנהל משא ומתן על היקף הפיטורים ועל גובה הפיצויים שישולמו לעובדים המפוטרים. במו"מ נוטלים חלק מנכ"לית החברה סוניה אבירם, מזכיר חטיבת עובדי הבנקים בהסתדרות ציון שמע, מזכיר הסתדרות הפקידים במרחב תל-אביב עמיר שפטל, וועד העובדים בראשות דינה פרוט. אבירם הבהירה בדיונים שחלה ירידה משמעותית בהכנסות של עידוד במחצית הראשונה של 2002. לדבריה, אם לא יקוצצו בדחיפות עלויות השכר, החברה תיקלע למשבר כספי חמור.



לעומתה טען שמע כי מבדיקת הדו"חות הכספיים של עידוד שערך לבקשתו כלכלן ההסתדרות שגיא ינקו, עולה כי מצבה של עידוד "אינו כה חמור כפי שהנהלת החברה מנסה לצייר". לדבריו, ההסתדרות מתנגדת לפיטורי מחצית מהעובדים ומתכוונת להציע לעובדים הרוצים בכך לפרוש מרצון מהחברה, תוך קבלת פיצויים מוגדלים. שמע הוסיף כי הנהלת עידוד נענתה לבקשת ההסתדרות ולפיה לא יוצאו מכתבי פיטורים לעובדים לפני תום תקופת החגים.



דובר הסוכנות אמר שהפיטורים בעידוד ייעשו "במסגרת שינויים ארגוניים בפעילות של החברה". לדבריו, הקיצוץ נובע מהחלטת הממשלה לשנות את מדיניות ההלוואות והמענקים הניתנים לעולים וממגמת החברה והסוכנות להפסיק את פעולות הגבייה המבוצעות עבור משרדי הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully