וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר מזנק לאחר קביעת היציג ל-4.77 שקלים בשל רכישות של בנקים זרים

ליאור כגן

10.9.2002 / 18:30

היציג נקבע בעלייה של 0.1% על 4.741 שקלים; סוחרים: אי הוודאות עלתה לקראת 11 בספטמבר - על רקע הערכות למתקפה אמריקאית על עיראק


קניות בהיקפים גדולים של בנקים זרים גורמות בשעה זו לפיחות חד בשער השקל לרמה של 4.77 שקלים. שערו היציג של הדולר נקבע מוקדם יותר על 4.741 שקלים - עלייה של 0.1% לעומת השער היציג שנקבע אתמול.

ההתחזקות בשער הדולר החלה לאחר שבמרבית שעות המסחר נרשמה יציבות בשערו סביב רמה של 4.735 שקלים. מחדרי העסקות נמסר כי נפח המסחר היה נמוך בשעות הראשונות של המסחר, אך בשעה האחרונה נרשמה עלייה חדה בעקבות רכישות דולרים של בנקים זרים.

סוחרים בחדרי העסקות מציינים כי אי הוודאות בשוק המט"ח עלתה לקראת יום השנה למתקפת הטרור על ארה"ב ועל רקע הערכות למתקפה אמריקאית על עיראק. "פעילים רבים אינם מעוניינים להישאר חשופים בימים אלה והם מבקשים הגנות", אומר אחד הסוחרים.

בחברת ההשקעות פריקו, המתמחה במסחר במט"ח, מעריכים כי פוטנציאל הפיחות טרם הסתיים. בפריקו מציינים כי היציבות בשקל מתבצעת על רקע מכירות של הסקטור העסקי. בפריקו מציינים כי המתקפה האפשרית על עיראק, הציפייה לתחילתה של הרפורמה במס והקשיים בהעברת התקציב בצל אי הוודאות הבטחונית, המדינית והכלכלית יתרמו לתנודתיות בטווח הקצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully