וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר דחה דרישה לדחות מועד בחירת קרן פנסיה ע"י עובדי מדינה

חיים ביאור

10.9.2002 / 9:45

רכלבסקי: לא ניתן להיענות לדרישת הקרנות הפרטיות, "מכיוון שאנו בלחץ זמן, וכל דחייה עלולה להיות בגדר הפרת הסכמי עבודה ותקנות מס הכנסה"



הממונה על השכר באוצר, יובל רכלבסקי, דחה אתמול את הלחץ המופעל עליו מצד קרנות הפנסיה הפרטיות, לדחות בחודשיים את המועד שבו רשאי עובד מדינה להודיע לאיזו קרן פנסיה חדשה ברצונו להשתייך.



במכרז לביטוח פנסיוני מקיף, שפירסמה הסתדרות עובדי המדינה עבור העובדים במשרדי הממשלה בדירוג מינהלי, זכתה קרן הפנסיה מיטבית - חברה בת של קרן הגמלאות של עובדי ההסתדרות. במכרז לביטוח פנסיה מקיף שפירסמו האיגודים המייצגים את העובדים האקדמאים בשירות המדינה זכתה קרן מבטחים, שבשליטת ההסתדרות.



בעקבות זאת פירסמו האוצר ונציבות שירות המדינה חוזר לעובדי המדינה, ולפיו הם יבוטחו באחת משתי הקרנות שזכו במכרז. בחוזר נאמר כי עובדים המעדיפים להיות מבוטחים בקרן פנסיה אחרת, רשאים להודיע על כך עד 30 בספטמבר 2002.



קרנות הפנסיה עדי, פיסגה ועתודות דרשו לדחות מועד זה ל-30 בנובמבר 2002. הקרנות נימקו את דרישתן בכך שיש להעניק לעובד שהות מספקת כדי לקבל "החלטה מושכלת". אתמול הצטרפה לדרישה גם קרן הפנסיה עמית.



רכלבסקי אמר כי לא ניתן להיענות לדרישת הקרנות הפרטיות, "מכיוון שאנו בלחץ זמן, וכל דחייה עלולה להיות בגדר הפרת הסכמי עבודה ותקנות מס הכנסה". מנכ"ל מיטבית, רמי רהב, אמר שב-30 בספטמבר יופעל הביטוח הפנסיוני עבור עובדי המדינה, למפרע מ-1 באפריל 2002. "היענות האוצר לדרישה לדחות את המועד האחרון לבחירת קרן הפנסיה מעבר ל-30 בספטמבר הקרוב, תפגע בעובדים מאחר שמ-1 באוקטובר ועד למועד החדש שייקבע, העובדים לא יהיו מבוטחים לפנסיה", הזהיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully