וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דויטשה בנק על פריסייס: ללא מנוע ברור לצמיחה אורגנית, יש צידוק מועט לפרמיה בה היא נסחרת

גתית פנקס

10.9.2002 / 12:10

האנליסטים מתחילים לכסות את פריסייס בהמלצת "החזק" עם מחיר יעד של 13.5 דולר - גבוה ב-0.5% בלבד ממחירה; "לאור האתגרים הגדולים, היחס בין סיכון לתגמול אינו לטובת המשקיעים";



מומנטום חיובי סביב מניית פריסייס הישראלית. מאז סוף יוני השלימה מניית החברה זינוק של 90%, ואמש היא עלתה ב-8.3% במחזור גבוה, למחיר המשקף לפריסייס שווי שוק של כ-390 מיליון דולר. החברה, מצידה לא פירסמה הודעה שתוכל לשפוך אור על העלייה, שמובילה אותה להיסחר בפרמיה גבוהה על מתחרותיה וחברות תוכנה אחרות שהן בנות השוואה אליה.



בדו"ח שפורסם בסוף השבוע על ידי בית ההשקעות דויטשה בנק על החברה, מתחילים האנליסטים ריצ'רד זנדי וזיינב בוקרי לכסות את מניית החברה בהמלצת "תשואת שוק" (שעקב שינוי שיטת הדירוג של הבנק הפכה אתמול ל"החזק") ומנסים לברר האם הפרמיה בה נסחרת החברה היא מוצדקת. פריסייס פיתחה תוכנה לפתיחת צווארי בקבוק במערכות מידע ובמסדי נתונים בארגון. לפריסייס היו יתרות מזומן של 139 מיליון דולר בסיום הרבעון השני של השנה.



האם הפרמיה מוצדקת? "מאחר שאנחנו לא מאמינים כי בפריסייס יש מקום נרחב לקיצוץ הוצאות, הפרמיה תהיה מוצדקת רק אם החברה תצמח בשורת ההכנסות בצורה מהירה ב-3-5 השנים הקרובות. לצערנו, גם בשוק בריא, יהיה זה מטופש לחזות שיעורי צמיחה עתידיים ל-3-5 שנים עבור חברת תוכנה קטנה. לכן, אין לנו ברירה אלא להציע למשקיעים להתמקד במומנטום הכנסות החברה בטווח הקצר".



בבית ההשקעות פונים לבדוק את ערוצי המכירה של החברה, כדי לבדוק את הצדקת תמחור היתר. האנליסטים מציינים כי לחברה היו בסוף הרבעון השני 130 איש שמטפלים במכירות מוצריה, וכל אחד מהם היה אחראי בממוצע על מכירת 450 אלף דולר לשנה (נמוך ממרקורי, למשל שאצלה מדובר ב-800 אלף דולר). האנליסטים מעריכים כי החברה תוסיף בשני הרבעונים הקרובים 7 אנשי מכירות שיוכלו להוסיף 2.4 מיליון דולר במחצית השניה של השנה. לאור זאת, אומרים בבית ההשקעות, כוח המכירות הישיר של החברה אינו מצדיק את הפרמיה.







ומה לגבי ערוץ המכירות העקיפות (OEM או מפיצים)? "לאור הראות הנמוכה בערוץ זה והאתגרים הגדולים העומדים בפני החברה, איננו חושבים שהיחס בין סיכון לתגמול הוא לטובת המשקיעים", קובעים בבית ההשקעות ומציבים למניה מחיר יעד של 13.5 דולר - גבוה בחצי אחוז בלבד ממחיר המניה היום. החברה העריכה כי הכנסותיה ל-2002 יהיו 76-83 מיליון דולר, ובדויטשה בנק מאמצים את הרף התחתון: הכנסות של 76.2 מיליון דולר ורווח פרופורמה של 27 סנט למניה (7.8 מיליון דולר).



"ב-5 מתוך 6 הרבעונים הקרובים", אומרים בדויטשה בנק, "אנחנו מצפים לצמיחה חד ספרתית אצל פריסייס וב-2003 כולה לצמיחה של 20%. ללא מנוע ברור לצמיחה אורגנית, יש אך צידוק מועט לפרמיה בה היא נסחרת".



בהערת אגב עבור חובבי הניתוח הטכני נציין כי המנתחים הטכניים ידעו אתמול לומר בתחילת המסחר כי הירידות במניה הסתיימו וכי היא החלה במירוץ חדש בדרך למעלה - מה שאכן קרה. לאחר הזינוק אתמול (8.3% במחזור גבוה) הם אמרו בסיום המסחר כי נוצר מצב של "פמוט לבן ארוך", מאחר שהרוכשים היו אגרסיוויים והובילו ללחץ על המניה. מצב זה נוצר כאשר שער הפתיחה היומי קרוב לשער הנמוך היומי, ושער הנעילה היומי קרוב לשער היומי הגבוה. כאן נדרשת זהירות, אומרים הטכנולוגים, כי זה עשוי לסמל נקודת מפנה שתעצור את העליות.






טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully