וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מימוש נכסי חייל אחזקות יותיר את חובה לנושיה הבלתי מובטחים בנכס ספציפי על כ-77.5 מיליון שקל

גולן פרידנפלד

10.9.2002 / 12:59

כך עולה מתוכנית ההפעלה שהגיעה לידי TheMarker; עלות משכורתו של המנכ"ל אבי טטרשווילי עמדה על 133 אלף שקל בחודש -אינו צפוי לקבל שכר בתקופת ההבראה



מימוש נכסיה של חברת חייל אחזקות תחת הקפאת ההליכים ותוך ביצוע פעולות השבחה, יותיר את החוב של החברה לנושיה שאינם מובטחים בנכס ספציפי על כ-77.5 מיליון שקל; כך עולה מתוכנית ההפעלה שהגיש אתמול נאמן חייל אחזקות, ד"ר שלמה נס, לבית המשפט המחוזי בחיפה והגיעה לידי TheMarker.



מהבדיקות שערך נס עולה כי סך חובותיה נאמדים בכ-342 מיליון שקל ומרבית החובות הם כלפי המערכת הבנקאית. שווי הנכסים במסגרת הליך הקפאת ההליכים ותוך השבחתם צפוי להסתכם להערכתו של נס בכ-312.5 מיליון שקל.



מנגד, מציין נס כי מימוש מהיר של הנכסים עשוי להכניס לקופתה של החברה רק 244 מיליון שקל ובמצב כזה עשויים נושי החברה המובטחים והבלתי מובטחים לקבל סכומים נמוכים משמעותית מכפי שהיו מקבלים באופציית מימוש הנכסים במסגרת הקפאת ההליכים. לאחר מימוש הנכסים צפוי החוב לבנק קונטיננטל לעמוד על 17.8 מיליון שקל; החוב לבנק דיסקונט צפוי להסתכם בכ-5 מיליון שקל; החוב לבנק איגוד צפוי להסתכם בכ-1.3 מיליון שקל; והחוב לבעלי האג"ח יעמוד על 47.7 מיליון שקל.



נאמן חייל מציע כי במקביל למכירת הנכסים שתתבצע על פני תקופה של כ-9 חודשים הוא ינהל מו"מ למכירת גרעין השליטה בחברה, פעולה העשויה להביא לחיסכון משמעותי בעלויות המס הנובעות ממימוש הנכסים. ייתכן שפעולה זו תשמור על ערך מסוים למניות החברה הרשומות בבורסה בתל אביב. הסכומים שמשקיע יעמיד לרכישה זו ישמשו, להערכתו של נס, כמקור לגיבוש הסדר נושים לחברות הקבוצה.



נס מציין בתוכנית ההפעלה כי עלויות הניהול והתחזוקה של כל נכסי הקבוצה מסתכם בכ-2.5 מיליון שקל לכל תקופת התוכנית. כמו כן מציין הנאמן כי רמת הוצאות התקורה של הקבוצה ירד משיעור של קרוב ל-7 מיליון שקל בשנה לשיעור של 1.8 מיליון שקל בתקופת התוכנית. עוד עולה מהתוכנית של הנאמן כי שכרו של מנכ"ל החברה, אבי טטרשווילי, הסתכם בכ-133 אלף שקל וכי בתקופת ההבראה לא צפוי טטרשווילי לקבל שכר כלל.



בתוך כך החליט בית המשפט המחוזי בחיפה לדחות את הדיון בבקשה הדחופה שהגיש בנק טפחות, לו חייבת חייל אחזקות כ-19 מיליון שקל. החוב לבנק טפחות מגובה בנכס המוערך על ידי הנאמן בכ-30 מיליון שקל ונמכר לחברת ביסיס תמורת 32 מיליון שקל עוד בטרם ניתן צו הקפאת ההליכים. התמורה אמורה להינתן לחברה עד לסוף חודש ספטמבר וזאת לאחר שלחברה כבר שולם סכום של 13 מיליון שקל כמקדמה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully