וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר החברות: באיזה ענפים צפויה התאוששות?

28.10.2014 / 12:28

ניתוח של מגבלות ההיצע והביקוש בענפים השונים מלמד כי במרבית הענפים (מלבד ענף הבנייה) מגבלת הביקוש היא המגבלה העיקרית לביצוע הפעילות, כאשר בולטת העלייה במגבלה זאת בענפי המלונאות, המסחר והשירותים

מלון אילת מלונות באילת. ShutterStock
הביקוש - בעייה בענף התיירות/ShutterStock

במהלך הרבעון השלישי נרשמה ירידה בפעילות המגזר העסקי, בין היתר על רקע מבצע "צוק איתן". כך עולה מסקר החברות והעסקים של בנק ישראל. ממצאי סקר החברות מבוססים על תשובותיהן של 407 חברות ועסקים מענפי המשק השונים.

מהסקר עולה כי בכלל ענפי המשק היו מאזני הנטו שליליים, כאשר הירידות החדות ביותר היו בפעילות בתי המלון. הירידה בפעילות ברבעון ניכרת הן במכירות המקומיות והן ביצוא.

הציפיות המדווחות על ידי החברות בענפים הנסקרים אינן בכיוון אחיד: בענפי השירותים, התחבורה והתקשורת הציפיות הן להתאוששות בפעילות ברבעון הבא בהשוואה לרבעון הנוכחי, ואילו החברות בענפי התעשיה, המלונאות והמסחר צופות המשך ירידה בפעילות.

ניתוח של מגבלות ההיצע והביקוש בענפים השונים מלמד כי במרבית הענפים (מלבד ענף הבנייה) מגבלת הביקוש היא המגבלה העיקרית לביצוע הפעילות, כאשר בולטת העלייה במגבלה זאת בענפי המלונאות, המסחר והשירותים, כנראה בעקבות השלכות מבצע "צוק איתן". בהשוואה לרבעןם הקודם, קיימת עלייה קלה בחומרת מגבלת קשיי המימון בכלל סוגי החברות - קטנות וגדולות.

  • עוד באותו נושא:
  • חברות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully