וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגולדמן סאקס בוטחים בצ'ק פוינט

גתית פנקס

10.9.2002 / 14:53

החברה מתכוונת לסגור בספטמבר 40%-50% מהרבעון; גולדמן: צ'ק פוינט ממשיכה לחתום גם על עסקות של מיליון דולר ויותר

צוות האנליסטים של בית ההשקעות גולדמן סאקס יצא מעודד בצורה יוצאת דופן מפגישות שקיים עם גיל שויד, יו"ר ומנכ"ל צ'ק פוינט , ועם משקיעי החברה בתקופה האחרונה. הסביבה העסקית בה פועלת החברה נותרת קשה, אומרים האנליסטים אילן זיווטופסקי, שמעון לוי ואייב פינקלשטיין, אולם הם משוכנעים היום שצ'ק פוינט היא אחת המנצחות לטווח הרחוק בשוק אבטחת הרשתות.

לאור זאת, הם ממשיכים להמליץ על רכישת המניה (ההמלצה היא "רשימה מומלצת" - הדירוג הגבוה ביותר של בית ההשקעות) ומציינים כי הם חשים בנוח עם השווי הנוכחי של החברה - 4.4 מיליארד דולר. "החברה מתחילה שוב לצבור מומנטום חיובי", הם סבורים.

שאלת השאלות היא מה לגבי הרבעון השלישי המסתיים בעוד כשלושה שבועות? ובכן, האנליסטים מציינים כי עסקיה של צ'ק פוינט נראים יציבים בהשוואה לרבעון השני, וכי לפי הנהלת החברה החודשים יולי ואוגוסט הלכו לפי התוכניות. יחד עם זאת, יש לזכור כי ספטמבר בעיצומו, ובו החברה מתכוונת לסגור 40%-50% מהכנסותיה.

נראה כי האנליסטים אוהבים במיוחד את העובדה שהאסטרטגיה של צ'ק פוינט נותרת, לדבריהם, "פשוטה": שויד ממשיך למקם את החברה בתחום אבטחת הרשתות, הם אומרים, ומאמין כי ההזדמנויות בתחום הפיירוול/VPN הן חזקות וכי השוק כולו עדיין אינו זוכה לחדירה גבוהה. החלום של צ'ק פוינט, אומרים בגולדמן סאקס, הוא שהמוצר שלה יישב ברשת או באינטרנט גייטוויי של כל ארגון, חברה קטנה או אפילו בית, כדי לספק תקשורת מאובטחת וזולה. וזה לא נראה בעיניהם חלום כל כך מופרך.

הצוות בראשות זיווטופסקי מציין כי למרות שמעגלי המכירה מתארכים, צ'ק פוינט מצליחה לחתום גם על עסקות גדולות מן הממוצע אצלה ובפייפליין שלה יש עסקות גדולות ממיליון דולר, בעוד מחיר העסקה הממוצע שלה הוא של כ-100 אלף דולר ואף למטה מכך.

שתי עסקות גדולות בדרך


על שתי עסקות כאלה דיברה הנהלת צ'ק פוינט במסגרת הפגישות עם משקיעים והפרזנטציות שקיימה בכנס של גולדמן סאקס: האחת היא עם ארגון בריאות גדול עם כ-18 אלף אתרים, שם הטכנולוגיה של צ'ק פוינט תאבטח תקשורת בין משרדי רופאים, מוסדות ביטוח ובתי מרקחת העושים שימוש ב-VPN - רשת פרטית וירטואלית.

"העסקה החיצונית הגדולה ביותר ששמענו עליה", אומרים האנליסטים ומעדכנים כי החוזה נמצא בשלבי יישום ראשוניים. השנייה היא ככל הנראה עם מריל לינץ', שהוא לקוח שייצר עבור צ'ק פוינט עד היום מיליוני דולרים. החברה לא אישרה כי יש חוזה גדול וחדש עימו בו זכתה, אולם בבית ההשקעות גולדמן סאקס מסיקים את המסקנות עבורה ומעריכים כי מדובר בעסקה שיכולה להיות גדולה ממיליון דולר ועשויה להיסגר ברבעון השלישי.

המכפיל הנוכחי של צ'ק פוינט הוא 16 על בסיס הרווחים הצפויים ל-2002. לאור העובדה שהמזומנים שלה מגיעים לכ-4.7 דולרים למניה והמניה עצמה נסחרת היום במחיר של 17.9 דולר, האנליסטים אומרים כי ההשקעה היא אטרקטיווית ברמות הללו. המזומנים הללו הינם מרווחים צבורים של החברה ומגיעים ל-1.2 מיליארד דולר. בהקשר ליתרות המזומן העצומות, הנהלת החברה אמרה כי היא בודקת אפשרויות רבות, ובהן ביצוע רכישות או חלוקת כסף למשקיעים, אולם האנליסטים מעריכים כי ההחלטה בנושא אינה קרובה. כיום מייצרת צ'ק פוינט 60-80 מיליון דולר במזומן כל רבעון.

והערת אגב: מי שתהה לגבי ההשפעה של אזהרת ההכנסות של נוקיה שפורסמה היום על צ'ק פוינט, יכול אולי ללמוד מהדו"ח של גולדמן שפורסם אתמול (טרם פרסום האזהרה). בבית ההשקעות מציינים כי עסקי התקני הגישה לאינטרנט מצוינים עבור צ'ק פוינט, שם מהווה נוקיה את עיקר הפעילות. האנליסטים מציינים כי לדברי צ'ק פוינט יש לנוקיה יותר מ-1,000 עובדים הממוקדים בקווי המוצרים של פיירוול/VPN, מה שמסייע גם להגדיל את הנוכחות של צ'ק פוינט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully