וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאומי יצטרך לשלם עוד 300 מיליון דולר בארה"ב

עירית אבישר

29.10.2014 / 10:56

המניה יורדת 1.5% במחזור הגבוה בבורסה. עד כה הפריש הבנק 1.1 מיליארד שקל בגין החקירות, אולם באחרונה החליט גוף רגולטורי נוסף בארה"ב לדרוש קנס. במוקד החקירה: חשד שהבנק סייע ללקוחותיו בהעלמות מס

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רקפת רוסק עמינח/מערכת וואלה!, צילום מסך

בנק לאומי ( 1,384 -1.98% ) עלול לשלם עוד 300 מיליון דולר שקלים בגין חקירות הרשויות האמריקאיות, וזאת בנוסף ל-1.1 מיליארד שקל שהפריש עד כה, כך עולה מידיעה שפורסמה היום ברשת רויטרס.

בעקבות פרסום הידיעה, היום הודיע הבנק, בניהולה של רקפת רוסק עמינח, כי באחרונה החלה גם חקירה של ה-DFS, שהיא רשות פיקוחית של מדינת ניו יורק המפקחת על פעילות האזרחים במדינה זו. הבנק הודיע כי החל באחרונה במגעים עימה לגבי פעולות של לקוחות ממדינת ניו יורק, שקיים חשד כי הבנק סייע בהעלמת מס שלהם.

לפי דיווח של רויטרס, יצטרך הבנק לשלם קנס של כ-300 מיליון דולר. ברויטרס מציינים כי הבנק נמצא במגעים מזה מספר חודשים בנושא. לדברי גורם המקורב לחקירה והמצוטט בידיעה הבנק ביצע הלוואות מזויפות כדי לסייע ללקוחות לחמוק מתשלום מס. אותו גורם כינה את התנהלות הבנק בנושא זה כשערורייתית.

עד כה קיים הבנק מגעים עם משרד המשפטים האמריקאי לגבי הסדר לכלל הלקוחות האמריקאיים של הבנק, שקיים חשד כי הבנק סייע בהעלמת מס של נכסיהם. החקירה נמצאת בשלביו הסופיים, ובגינו צפוי הבנק לשלם קנס של כ-900 מיליון שקל (כ-200 מיליון שקל נוספים הם ההוצאות המשפטיות והנלוות של הבנק בגין פרשה זו).

נראה היה כי בזאת צפוי הבנק לסיים את החקירה, אלא שבאחרונה הוחלט כי גוף רגולטורי נוסף בארה"ב ינהל חקירה באותו נושא, וייתכן כי הבנק ישלם בגינה קנס שלפי הפרסום ברויטרס יכפיל את הנזק של הבנק מהפרשה.

מלבד בנק לאומי ישנה חקירה בנושא זה בשני בנקים נוספים: פועלים ומזרחי טפחות, שעד כה לא ביצעו הפרשה בגין פרשה זו, אך נראה כי החקירה בלאומי היא במצב המתקדם ביותר.

  • עוד באותו נושא:
  • בנק לאומי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully