וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: מגמה חיובית במדדים; קומברס יורדת ב-2%

שירלי יום-טוב

10.9.2002 / 17:37

אמדוקס עולה ב-0.5% על רקע הארכת ההסכם עם חברת סנסיס; צורן עולה ב-6%; ווקלטק צונחת ב-25% לאחר העליות אמש

יום המסחר נפתח היום כשהמדדים מדשדשים ומחפשים כיוון. יחד עם זאת, כעת הם מתייצבים בטריטוריה חיובית והנאסד"ק עולה ב-1%. הדאו ג'ונס עולה ב-0.5%. המסחר צפוי להתנהל היום באופן רגוע לקראת אירועי הזיכרון להתקפת הטרור על מגדלי התאומים והפנטגון לפני שנה. זאת, על אף הודעתה של חברת נוקיה, לפיה הכנסותיה יהיו נמוכות מהתחזיות המוקדמות. בצד החיובי ניתן למצוא את הודעתה מאתמול של חברת פורד, יצרנית הרכבים השנייה בגודלה בארה"ב, כי תרשום רווח נקי צנוע ברבעון הקרוב, בעוד התחזיות היו להפסד.

נוקיה הפינית, יצרנית הטלפונים הסלולריים מספר אחת בעולם, הנמיכה היום את יעדי ההכנסות שלה לרבעון. נוקיה צופה כי מכירותיה ברבעון השלישי ינועו בטווח של 7.1-7.4 מיליארד יורו, לעומת תחזיות שסיפקה אך לפני חודשיים להכנסות של 7.6 מיליארד יורו. הרווחים, יחד עם זאת, יהיו בטווח הגבוה של התחזיות - 15-17 יורוסנט למניה.

המשקיעים עדיין צפויים להיות זהירים היום לרגל יום השנה לאירועי הטרור, שחל מחר. הימים האחרונים מלווים בחששות מפני פיגועי ראווה נוספים - מה שאינו תורם למצב הרוח הלאומי. בנוסף, גם החששות מפני פתיחת זירת מלחמה בעיראק בניסיון להדחת סדאם חוסיין, מקננים אצל המשקיעים. לאור זאת, אסטרטגים בוול סטריט מעריכים כי המשקיעים יעדיפו היום להישאר מאחורי הקווים עד שיתפזר הערפל מעל כוונות ארה"ב בכל הנוגע לממשל עיראק.

קבוצת קומברס מדווחת; אמדוקס מאריכה הסכם אאוטסורסינג


בין המניות הישראליות נרשמת כעת מגמה מעורבת. היום יעמדו במרכז תשומת הלב קומברס טכנולוג'י והחברות הבנות שלה ורינט ואולטיקום . שלוש החברות הללו, הנסחרות בנאסד"ק, יפרסמו היום לאחר סיום המסחר את תוצאותיהן הכספיות לרבעון השני של השנה, שהסתיים עבורן בסוף יולי - חודש אחרי רוב הישראליות. מניית קומברס מאבדת כעת 2% למחיר של 7.9 דולרים, מניית אולטיקום יורדת ב-1.2% למחיר של 5.9 דולרים ו-ורינט יורדת ב-1.1% למחיר של 9.1 דולרים.

בדו"ח שפורסם היום על ידי האנליסטים אילן זיווטופסקי, שמעון אלון ואייב פינקלשטיין מבית ההשקעות גולדמן סאקס, הביעו הכותבים ביטחון בכך שהחברה תעמוד בתחזיותיהם להכנסות של 184 מיליון דולר והפסד של 13 סנט למניה או 25 מיליון דולר (פרופורמה). יחד עם זאת, תחזית זו הינה בטווח התחתון של התחזיות בוול סטריט, המדברות בממוצע על הכנסות של 183 מיליון דולר והפסד של 12 סנט למניה (23 מיליון דולר).

"לא נהיה מופתעים אם קומברס תאמר שהיא מצפה לירידה בהכנסות ברבעון השלישי", הם אומרים. החברה צפויה היום לספק פרטים על פיטורי 1,200 העובדים עליהם הודיעה בסוף יולי, וההשפעה של המהלך על תוצאותיה.

מניית ענקית תוכנות הבילינג והטיפול בלקוחות אמדוקס עולה כעת ב-0.5% למחיר של 7.2 דולרים, לאחר שהחברה הודיעה היום על הארכת הסכם האאוטסורסינג שלה עם חברת Sensis (לשעבר, פסיפיק אקסס) - חברה בת של טלסטרה. ההסכם הוארך עד 2007, ולפי תנאיו אמדוקס תספק פתרונות אאוטסורסינג לסנסיס עבור מרכזי מידע של החברה ותבצע את ניהולם, כולל שירותי תמיכה ותחזוקה.

מניית צ'ק פוינט מאבדת כעת 0.7% למחיר של 17.7 דולר. היום פירסמה החברה כי חברת המחקר גרטנר מיצבה את צ'ק פוינט כמובילה בשוק ה-VPN למחצית השנייה של 2002, וזאת בשנה השנייה ברציפות. עוד הודיעה היום צ'ק פוינט על פתרון חדש לאבטחת רשתות VPN שיאפשר מעתה אבטחה של עד 1,000 נקודות מחשב המחוברות ביניהן ברשת. הפתרון מרחיב את ארכטיקטורת ה-SMART שבפיתוחה של החברה.

עוד בולטות מניית ווקלטק בצניחה של 25% למחיר של 41 סנט לאחר זינוק של כ-15% אמש, ומניית צורן העולה ב-6% למחיר של 13.6 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully