וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם נציגי מוד'יס ו-S&P חוששים להגיע לישראל

אילן מוסנאים

10.9.2002 / 15:49

נציגי חברות הדירוג סירבו להגיע לארץ עקב המצב הבטחוני; נפגשו עם בכירי הפועלים ולאומי בקפריסין


בכירים בשני הבנקים הגדולים בישראל - פועלים ולאומי - נסעו אתמול לקפריסין במטרה להיפגש עם נציגי חברות הדירוג העולמיות מוד'יס ו-S&P ולדון עימם בקשר לדירוג האשראי של מערכת הבנקאות הישראלית; כך נודע ל-TheMarker. את בנק לאומי ייצגו בפגישה ד"ר אהוד שפירא, המכהן כמשנה בכיר וממלא מקום למנכ"ל הבנק, וסדריק אוליבסטון. מטעם בנק הפועלים הגיעו לפגישה אבי הראל, המכהן כמשנה למנכ"ל הממונה על החטיבה הפיננסית, ופרנסין הופ, מנהלת מחלקת בנקים חו"ל.

מהבנקים נמסר כי מדובר בפגישות עדכון שוטפות שמתבצעות בעקבות הדו"חות הכספיים. בדרך כלל נערכים הפגישות הללו בארץ או במשרדי חברות הדירוג בחו"ל. כפי הנראה הפעם, עקב חשש של אנשי מוד'יס ו-S&P להגיע לישראל עקב המצב הבטחוני, הועברה הפגישה לאי השכן.

נזכיר כי באחרונה איימו חברות הדירוג העולמיות להפחית את הדירוג למערכת הבנקאית, על רקע המיתון במשק שפגע בתוצאות הבנקים המקומיים. גם ההתמוטטות של שניים מהבנקים הקטנים - הבנק למסחר והבנק לפיתוח התעשייה ותגובת הממשלה ההססנית, העלתה חששות לגבי האשראי של המערכת הבנקאית המקומית.

ברבעון השני של 2002 נפלו רווחי בנק לאומי בכ-80% לעומת הרבעון המקביל ואילו רווחי בנק הפועלים נשחקו בשיעור של כ-30%.

בסוף יוני האחרון הורידה סוכנות הדירוג פיץ' את דירוג האשראי ארוך הטווח של הבנק הבינלאומי מרמה של (-A), לרמה של (+BBB).

כמו כן הורידו בפיץ' את הדירוג האינדיווידואלי לבנק הבינלאומי - אם הבנק היה עומד בזכות עצמו ללא סיוע חיצוני במקרה הצורך - של הבנק לרמה C/B, מרמה של C. בפיץ' הוסיפו כי הדירוג של בנק הפועלים ובנק לאומי עשוי לרדת, אם המצב הבטחוני והכלכלי ימשיך להידרדר (מה שיגרום לירידת איכות תיק האשראי שלהם ויחסי ההון הנמוכים שלהם בסטנדרטים בינלאומיים).

שלושה חודשים לפני כן, בחודש מארס 2002, הורידה חברת דירוג האשראי מודי'ס את תחזית דירוג האשראי של חמשת הבנקים הגדולים בישראל - הפועלים, לאומי, הבינלאומי, דיסקונט והמזרחי מ"יציב" ל"שלילי".

במודי'ס ציינו כי הורדת תחזית הדירוג משקפת את המשך ההידרדרות בתוצאות הכספיות של הבנקים, זאת כתוצאה מההידרדרות במצב הבטחוני, ועל רקע הנתונים הכלכליים בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully