וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דלק אנרגיה שבשליטת נכשלה בניסיון לגייס 80 מיליון שקל בהנפקת אג"ח

אילן מוסנאים

10.9.2002 / 16:10

גם לאחר שהסכימה דלק לשנות את תנאי האג"ח, היא הצליחה לגייס 70 מיליון שקל בלבד

חברת דלק אנרגיה, שבשליטת איש העסקים יצחק תשובה, הודיעה היום, לאחר דחייה של כשבוע, כי גייסה מהגופים המוסדיים בבורסה 70.2 מיליון שקל.

החברה נכשלה מספר פעמים בגיוס 80 מיליון שקל ונאלצה להסתפק בחלק מהסכום. הגיוס היה אמור להתבצע ביום שלישי שעבר, אולם עקב היענות נמוכה של המשקיעים הוא נדחה ביום והתנאים שהחברה הציעה למשקיעים שונו.

הגיוס השני החל ביום רביעי שעבר והיה אמור להסתיים בו ביום, אולם הוא נמשך עד היום בצהריים עקב חוסר יכולתה של החברה ושל החתמים שהובילו את הגיוס - גמול סהר, לאומי ושות' ואי.בי.אי - לגייס את הסכום המבוקש.

לפי תנאי הגיוס המקוריים, היו איגרות החוב של החברה אמורות להניב למחזיקים תשואה שוטפת של 6% וריבית נוספת בשיעור מצטבר של 1.75% למי שיחזיק את הקרן עד ליום פרעונה ב-2010. מעלות העניקה לאג"ח דירוג של (AA-). דלק קידוחים, החברה האם של דלק אנרגיה, היתה אמורה לספק את הערבות למחזיקים באג"ח.

בעקבות הכישלון בניסיון הראשון, החליטו החברה והחתמים להוסיף מסלול נוסף לגיוס, בו יקבלו המשקיעים את כל הסכום באופן שוטף, כלומר בתשואה שנתית של 7.75%. מהחתמים בהנפקה נמסר כי הדחייה בגיוס נגרמה בשל העיכובים בקבלת הדירוג של מעלות, שפורסם רק ביום שלישי האחרון.

בנוסף, הודיעה דלק אנרגיה כי לצורך הבטחת התשלומים לבעלי איגרות החוב, הם יגובו גם בהכנסותיה מתמלוגים שיתקבלו מהשותפות המוגבלת דלק קידוחים - מהשקעתה בפרויקט ים תטיס. בהסכם הקודם נקבע כי התמלוגים לעיל ישועבדו לטובת בעלי האג"ח רק אם קבוצת דלק תסיר את ערבותה. גמול סהר חתמים, לאומי ושות' ואי.בי.אי חיתום מובילים את הנפקת האג"ח.

בפו של דבר רכשו המשקיעים 2.5 מיליון אג"ח מהמסלול הראשון וכ-67.7 מיליון אג"ח מהמסלול השני - בעל התשואה השוטפת הגבוהה. בנוסף, קיבלה החברה בקשות לרכישת 28.1 אלף כתבי אופציה לא רשומים למסחר ללא תמורה. כתבי האופציה ניתנים למימוש תוך 4 שנים ומחיר המימוש שלהם הוא 200 שקל בצמוד למדד.

דלק אנרגיה דיווחה ברבעון השני על הפסד של כ-6.6 מיליון שקל, שהקטין את הונה העצמי של החברה לכ-15.4 מיליון שקל. מתחילת השנה רשמה דלק אנרגיה הפסד מצטבר של כ-12.1 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully