וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלום מינה את טרי ליו"ר רשות ני"ע למרות הסתייגות רביבי

אמיר הלמר וליאור כגן

10.9.2002 / 16:40

יו"ר ועדת רביבי לשר האוצר: "פניית היועמ"ש משליכה על שאלת התאמתו של טרי לכהונה"; המינוי יהיה בתוקף ל-5 שנים

שר האוצר, סילבן שלום, מינה את משה טרי ליו"ר רשות ניירות הערך, למרות מכתבו מאמש של יו"ר הוועדה לבדיקת מינויים, השופט בדימוס, יצחק רביבי, בו הוא מבקש משלום לשקול את מועמדותו של טרי מחדש.

במכתב ששלח יו"ר הוועדה אתמול כותב רביבי כי "הוועדה מצאה כי המועמד עונה על תנאי הכשירות לכהונה הקבועים בחוק הנ"ל. עם זאת, מבקשת הוועדה כי מועמודתו של מר טרי תשוב ותישקל על ידך, לאור האמור בפנייתו של היועמ"ש והמזכר של פרקליטת המדינה, המשליך על שאלת התאמתו של המועמד לכהונה".

מדובר בפרשה שהיתה ספיח של חקירה פלילית נגד איש העסקים יוסי חכמי, שהונה את מרכז ההשקעות בעניין הקמה של מפעל תרופות בבית שאן. מנהל עסקיו של חכמי, אלי זילבר, סיפר לחוקרים כי טרי, אז מנהל מרכז ההשקעות, ביקש ממנו לתרום 5,000 שקל לקבוצת הכדורגל של מכבי שעריים. טרי אישר בשעתו כי המליץ לזילבר לתרום לקבוצה. הוא הדגיש כי מפעל התרופות קיבל מענקים ממרכז ההשקעות עוד לפני ששימש מנהל המרכז. המשטרה המליצה להעמיד את טרי לדין, אך ביוני 92' בייניש המליצה להסתפק בנזיפה.

כאמור, למרות המכתב, החליט היום שלום למנות את טרי לתפקיד יו"ר רשות ניירות הערך. טרי יחליף את מירי כץ, שמסיימת בספטמבר כהונה של 5 שנים. מינויו של טרי עוכב בשבועות האחרונים בעקבות פניית היועץ המשפטי לממשלה לוועדת רביבי בבקשה לבדוק ההחלטה משנת 1992.

טרי (52), בוגר תואר ראשון בכלכלה ומדעי המדינה ותואר שני בכלכלה ומנהל עסקים, נשוי ואב ל-3. את הקריירה המקצועית שלו התחיל טרי בשנת 1972 בבנק דיסקונט בו ביצע מגוון תפקידים בתחומים כלכליים ופיננסיים. את התפקיד האחרון שלו בבנק סיים בשנת 85 כמנהל המחלקה הכלכלית באגף ני"ע. במסגרת תפקידו זה היה אחראי על פעולות שוק ההון בבנק (הנפקות, קרנות נאמנות, קופות גמל וכו').

לאחר מכן כיהן טרי כסמנכ"ל חברת אדגר תעשיות טכסטיל - תפקיד אותו ביצע עד שנת 89'. מאדגר עבר טרי למרכז ההשקעות במשרד התעשייה והמסחר בו שימש מנכ"ל. בשנת 93' מונה טרי למנכ"ל החברה המרכזית לני"ע - תפקיד שביצע במשך 3 שנים. במסגרת זו שימש טרי חבר דירקטוריון הבורסה לניירות ערך בת"א. משם עבר טרי לרשות הדואר והיה למנכ"ל הרשות בין השנים 96'-99'.

לאחר פרישתו מרשות הדואר, בשנת 99' הצטרף טרי לחברת אלגדקום, איתם הקים את חברת לידקום תוכנה העוסקת בתחומי התשתיות לחברות סלולר בארץ ובעולם. פעילויות נוספות אותן ביצע טרי במהלך הקריירה המקצועית שלו היו במסגרת היותו חבר במועצות המנהלים של החברות: כימיקלים לישראל, רשות שדות התעופה ומלונות לרום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully