וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסימיים ביותר: ליהמן ברדרס, סלומון סמית ברני ומורגן סטנלי ניפקו המספר הרב ביותר של המלצות "מכירה" למניות

עפרה שלו

10.9.2002 / 18:29

בנקי ההשקעות דויטשה בנק ו-UBS ורבורג פירסמו את המספר הנמוך ביותר של המלצות "מכירה"; בנקי ההשקעות ישתמשו מעתה בסולם המלצות אחיד



ליהמן ברדרס , סלומון סמית ברני ומורגן סטנלי הם הפסימיים ביותר בקרב תשעת בנקי ההשקעות המובילים בוול סטריט, כך עולה מסקר שערכה תומסון פייננשל/פירסט קול. שלושת בנקי ההשקעות ניפקו את המספר הרב ביותר של המלצות "מכירה" למניות. דויטשה בנק ו-UBS ורבורג פירסמו את המספר הנמוך ביותר של המלצות "מכירה".



בנקי ההשקעות אימצו חוקים שקבעה במאי רשות ני"ע (SEC), לפיהם על כל האנליסטים להשתמש בסולם המלצות אחיד, הכולל את ההמלצות "מכירה", "החזק" ו"קנייה". אתמול היה התאריך האחרון להטמעת המדרג האחיד.



רשות ני"ע הנהיגה את החוקים החדשים במטרה לסייע בהפיכת המחקר בני"ע לשקוף וחד משמעי יותר. בהתאם לכך, אסרה הרשות על בנקי ההשקעות להסתתר מאחורי הגדרות עמומות מסוגן של "צבור" ו-"תשואת יתר". החוקים אוסרים גם על תגמול האנליסטים בהתאם לעסקות מסוימות שביצעו, ומגבילים את הקשר בין האנליסטים לבנקאי ההשקעות. כמו כן, אסור לאנליסטים לסחור בניגוד להמלצות שלהם.



במקביל, מופעל על בנקי ההשקעות לחץ לפזר המלצות "מכירה" ביד רחבה יותר, על רקע מספר מקרים שנחשפו לאחרונה בוול סטריט, בהם סיקרו אנליסטים מניות באופן מוטה על מנת לזכות את בנק ההשקעות בעסקות חיתום מכניסות. דוגמאות בולטות לנוהג זה הן אלו של הנרי בלודג'ט ממריל לינץ', שנמצא ממליץ על מניות של חברת טכנולוגיה אותה כינה בסתר "חבית אבק שריפה", וג'ק גראבמן מסלומון סמית ברני, שהמליץ על מספר חברות טלקום שקרסו.



בנאום שנשא ג'ורג' בוש ביולי, התייחס הנשיא לתפקיד שמילאו האנליסטים בוול סטריט בשערוריות האחרונות. תחזיות האנליסטים חייבות להיות אמינות, אמר אז. "לא ייתכן שהמלה 'קנייה' תהיה המלה היחידה במילון שלהם. כשהם מתכוונים להמליץ על מכירה שלא יאמרו 'החזק'".



לנוכח הלחצים המופעלים עליהם וההאטה המתמשכת בשוק, עלה מספר המלצות ה"מכירה" אותן מנפקים האנליסטים. נכון ל-1 בספטמבר 2002, 58% קיבלו המלצת "קנייה", 37% קיבלו המלצת "החזק" ו-4.7% קיבלו המלצת "מכירה". בתקופה המקבילה לפני שנה קיבלו 64.5% מניות המלצת "קנייה", 34% קיבלו המלצת "החזק" ו-1.5% קיבלו המלצת "מכירה".



מורגן סטנלי מעניק המלצת "מכירה" ל-20% מהמניות שהוא מסקר, והמלצת "קנייה" ל-34% מהמניות. ליהמן ברדרס מעניק המלצת "מכירה" ל-28% מהמניות שהוא מסקר, והמלצת "קנייה" ל-32% מהמניות. סלומון סמית ברני מעניק המלצת "מכירה" ל-26% מהמניות שהוא מסקר, והמלצת "קנייה" ל-36% מהמניות.



דויטשה בנק, לעומת זאת, מעניק המלצת "מכירה" ל-3% מהמניות והמלצת "קנייה" ל-54% מהמניות. UBS ורבורג מעניק המלצת "מכירה" ל-5% מהמניות והמלצת "קנייה" ל-51% מהמניות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully