וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רווחי דמאטק צמחו במחצית ב-28% ל-700 אלף דולר; ההכנסות גדלו ב-6% ל-8.6 מיליון דולר

אילן מוסנאים

10.9.2002 / 12:11

יצרנית האזיקים האלקטרוניים צופה את המשך הצמיחה בשווקים בהם היא פועלת; חתמה על חוזה חדש בהיקף של 1.5 מיליון דולר עם כלא בארה"ב



אחרי שדיווחה על ירידה של 45% ברווח השנתי ב-2001, שבה חברת דמאטק , הנסחרת בלונדון, לצמוח במחצית הפותחת של 2002. החברה מדווחת על גידול של 28% ברווחים במחצית ל-700 אלף דולר ועל עלייה של 6% במכירות ל-8.6 מיליון דולר, לעומת התקופה המקבילה. מכירות החברה לארה"ב היוו במחצית כ-75% מפעילותה והמכירות לאירופה היוו כ-23% מפעילותה.



החברה, המתמחה בפיתוח טכנולוגיות בקרה ומעקב אלקטרוניים ("אזיקים אלקטרוניים"), מדווחת על עלייה של 3.4% ברווח הגולמי במחצית ל-5 מיליון דולר.



ירידה של כ-13% בהוצאות המו"פ ועלייה של 18% בהוצאות המכירה והשיווק של דמאטק, הביאו אותה להציג יציבות ברווח התפעולי ברמה של 844 אלף דולר. שיעור הרווח הגולמי של החברה עומד על 58%, נמוך מעט משיעור של 59% בתקופה המקבילה.



תזרים המזומנים של החברה היה שלילי במחצית בהיקף של 1.4 מיליון דולר ושימש בעיקר לצורכי השקעה. בתום המחצית מדווחת החברה על יתרת מזומנים של 12 מיליון דולר במאזן.



בנוסף מדווחת החברה על חוזה חדש בכלא במיניסוטה, ארה"ב, בו הותקנה מערכת בקרה אזורית ראשונה, (AMS 2000i) במסגרת הסכם הפצה, הצפוי להניב לחברה 1.5 מיליון דולר במהלך השנתיים הקרובות.

מנכ"ל דמאטק, יואב רייזמן, אמר כי "למרות אי הוודאות השוררת בתקופה זו בשוקי העולם, אנו מאמינים כי השווקים בהם פועלת החברה ימשיכו לצמוח". רייזמן מציין כי הוא רואה פוטנציאל צמיחה משמעותי בתחום "האזיקים לחולי האלצהיימר", שהחברה רשמה הכנסות ראשונות בתחום במחצית הקודמת ושבמחצית הנוכחית היווה פחות מ-10% מההכנסות שלה. המכשיר של דמאטק מאפשר לעקוב אחרי מקום ההימצאות של החולה ולאתר אותו, במידה שהוא הלך לאיבוד.



לדברי רייזמן, על פי מחקרים בארה"ב בלבד יש כ-4 מיליון חולים, שהם פוטנציאל לרכישת המכשיר. מחיר המכשיר נע בין 700 ל-1,500 דולר ליחידה וניתן להשכיר אותו במחיר של כ-100 דולר לחודש.



רייזמן מציין כי הוא מעריך שבשנה הקרובה תהיה קפיצת מדרגה במכירות לתחום זה, וזאת לאחר שדמאטק הקימה חברה בת בארה"ב שתתמקד בשיווק המכשירים.



תחום נוסף אליו נכנסה החברה באחרונה, ושהיא מצפה שיתרום לצמיחתה, הוא פיתוח מערכות בקרה למעקב אחרי רמות אלכוהול אצל שתיינים. המדובר בנהגים שנתפסו שיכורים, שחלק מהעונש שלהם כולל איסור על שתיית אלכוהול. המכשיר של דמאטק, שכולל את מערכת האזיקים האלקטרוניים הקלאסית, ובנוסף חיישן אלכוהול חכם ומצלמת וידיאו, מאפשר לבצע בדיקה (על ידי נשיפה לחיישן) של רמת האלכוהול אצל הנהג. המכשירים נמכרים למשטרות, שירותי מבחן ובארה"ב גם לחברות פרטיות שמספקות את השירותים לרשויות.



דמאטק, עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק מערכות בקרה אלקטרוניות, המתמחה ביישומים לבני אדם. מערכות דמאטק משווקות של ידי שתי חברות בנות: אלמוטק, המיישמת את הטכנולוגיה לשוק אכיפת החוק, ו-Systems - HomeFree המשווקת פתרונות בקרה על חולים. מערכות החברה נמצאות בשימוש בארה"ב, בריטניה, שוודיה, גרמניה, צרפת, איטליה, ספרד, פורטוגל, בלגיה, הולנד, אוסטרליה וניו זילנד.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully