וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: עליות שערים למרות הגברת הכוננות בארה"ב

עפרה שלו

10.9.2002 / 23:16

נוקיה איבדה 2.2% בעקבות אזהרת ההכנסות; עליות במגזרי השבבים והנפט; חברת הביוטכנולוגיה ג'ננטק נפלה ב-9.7% לאחר שנכשל ניסוי בתרופה חדשה שפיתחה; אינטל עלתה ב-2.4%

המדדים בוול סטריט נסגרו בעליות לאחר יום מסחר תנודתי, על רקע שינויים בדרגת הכוננות של ארה"ב לקראת יום השנה לאירועי 11 בספטמבר. במהלך המסחר העלתה ארה"ב את רמת הכוננות מחשש להתקפת טרור, בשל מה שהוגדר "מידע חדש". רמת הכוננות תועלה לדרגה "כתום" אשר משמעותה "סיכון גבוה להתקפות טרור", והיא שלב אחד נמוך מרמת הכוננות העליונה ביותר -"אדום".

עליות שערים נרשמו במגזר הרכב, על רקע בשורות מעודדות של פורד ודיימלר קרייזלר. עליות נרשמו גם במגזרי הנפט והשבבים. מגמה שלילית במגזר הביוטכנולוגיה. מדד המוליכים למחצה רשם עלייה של 3.6%; הדאו ג'ונס עלה בכ-1% והנאסד"ק עלה ב-1.2%.

חברת הביוטכנולוגיה ג'ננטק (סימול DNA) נפלה ב-9.7% לאחר ששלב שלישי בניסוי תרופה לטיפול בסרטן השד לא היה מוצלח כפי שצפתה בתחילה.

יצרנית מכשירי הסלולר הגדולה בעולם נוקיה איבדה 2.2% לאחר שפירסמה היום אזהרת הכנסות. נוקיה צופה כי מכירותיה ברבעון השלישי ינועו בטווח של 7.1-7.4 מיליארד יורו לעומת תחזיות למכירות של 7.6 מיליארד יורו שסיפקה ביולי. למרות הנפילה הצפויה בהכנסות, מעריכה נוקיה כי רווחיה יהיו בטווח הגבוה של התחזיות - 15-17 יורוסנט למניה. מתחרתה אריקסון רשמה ירידה של 7.4%.

יצרנית ציוד התקשורת נורטל ירדה ב-2.7%%, ואילו סיסקו עלתה ב-3.6%.

אינטל , יצרנית השבבים הגדולה בעולם, עלתה ב-2.4%

ענקית המדיה אי.או.אל-טיים וורנר הודיעה היום כי הבדיקה הפנימית של השיטות החשבונאיות של חטיבת האינטרנט שלה לא תורחב לחלקים אחרים בחברה, דוגמת עסקי המו"לות וכתבי העת. מניות החברה עלו ב-0.2%.

דיימלר קרייזלר (סימול DCX), יצרנית הרכב הגרמנית, עלתה ב-4.3% לאחר שאמרה כי תרשום השנה צמיחה ברווח התפעולי של חטיבת הרכב המסחרי. אתמול אמרה פורד כי תדווח על רווח ברבעון השלישי ובשנת 2002 כולה. פורד עלתה ב-0.9%.

מניות הנפט רשמו עליות על רקע עלייה נוספת במחירי הנפט הגולמי. מחירי הנפט הגולמי רשמו עלייה זה יום המסחר החמישי ברציפות נוכח התבטאויות בכירי הממשל בארה"ב, ובראשם הנשיא בוש, התומכים במתקפה על עיראק. החשש כי מתקפה מסוג זה תוביל לפגיעה באספקה הסדירה של הנפט הוא שמוביל לעלייה במחיר הנפט. מחיר הנפט הגולמי חצה היום שוב את רף 30 הדולר לחבית. מתחילת השנה עלו מחירי הנפט בקרוב ל-50%.

בי.פי , חברת הנפט הגדולה באירופה, עלתה ב-0.8%. אקסון מוביל (סימול XOM) עלתה גם היא ב-0.8%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully