וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: עליות חדות במניות הטלקום והשבבים; לונדון עלתה ב-2.8%, פאריס ב-3.1%

עפרה שלו

10.9.2002 / 20:15

מניות הנפט עלו על רקע התחזקות מחיר הנפט; דיימלר קרייזלר עלתה ב-5% לאחר שפירסמה תחזיות חיוביות ושלחה את המגזר לעליות; נוקיה ירדה ב-0.9% לאחר שפירסמה אזהרת הכנסות



המסחר באירופה הסתיים בעליות שערים חדות, בהובלת מניות השבבים, הטלקום והנפט. מניות הרכב עלו על רקע תחזית אופטימית שפירסמה דיימלייר קרייזלר. לונדון עלתה ב-2.8%; פאריס עלתה ב-3.1%; פרנקפורט רושמת עלייה של 1.4%.



דיימלייר קרייזלר, יצרנית הרכב הגרמנית, עולה ב-5% לאחר שאמרה כי היא צופה לרשום השנה צמיחה ברווח התפעולי של חטיבת המשאיות.



הודעות אלה שלחו את כל מגזר הרכב לעליות. רנו הצרפתית עלתה ב-3.8%; פג'ו עלתה ב-3.9%; ב.מ.וו מתחזקת ב-2.2%.



מניות הנפט רושמות עליות חדות על רקע עלייה נוספת במחירי הנפט הגולמי. מחירי הנפט הגולמי מתחזקים זה יום המסחר החמישי ברציפות נוכח התבטאויות בכירי הממשל בארה"ב, ובראשם הנשיא בוש, התומכים במתקפה על עיראק. החשש כי מתקפה מסוג זה תוביל לפגיעה בהספקה הסדירה של הנפט הוא שמוביל לעלייה במחיר הנפט. חוזי הנפט לאוקטובר האמירו ב-0.6% למחיר של 29.91 דולר לחבית במסחר בבורסת הסחורות של ניו יורק. מתחילת השנה עלו מחירי הנפט בקרוב ל-50%.



BP, חברת הנפט הגדולה באירופה, עלתה ב-2.4%. Shell הוסיפה 3.3%.



יצרנית מכשירי הסלולר הגדולה בעולם, נוקיה, ירדה ב-0.9% לאחר שפירסמה היום אזהרת הכנסות. נוקיה צופה כי מכירותיה ברבעון השלישי ינועו בטווח של 7.1-7.4 מיליארד יורו לעומת תחזיות למכירות של 7.6 מיליארד יורו שסיפקה ביולי. למרות הנפילה הצפויה בהכנסות, מעריכה נוקיה כי רווחיה יהיו בטווח הגבוה של התחזיות - 15-17 יורוסנט למניה.



אריקסון, יצרנית רשתות האלחוט המובילה בעולם, העריכה כי שוק רשתות הסלולר מהדור השלישי, 3G, עמוס מדי וכי ארבע חברות לכל היותר יוכלו להצליח בתחום זה גם אם הן פועלות במדינות גדולות.
"אנו גורסים כי בשווקים הגדולים יוכלו לפעול ארבע חברות, ובשווקים הקטנים יהיה מספר החברות קטן אף יותר", אמר סגן נשיא אריקסון לשיווק, טורבחורן נילסון. אריקסון ירדה ב-6.3%. אלקטל ירדה ב-2%.



עליות שערים חדות נרשמו במגזר הטלקום: בריטיש טלקום עלתה ב-5.4%; פראנס טלקום עלתה בשיעור דומה, ואורנג', חטיבת הסלולר שלה, הוסיפה 4.5%.



מניות השבבים רשמו גם הן עליות חדות: ST עלתה ב-5.5%; פיליפס עלתה ב-7.1%.



סוסייטה ג'נרל הצרפתי עלה ב-5.3%; דויטשה בנק רושם עלייה של 1.4% וקרדיט סוויס עלה ב-2.8%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully