וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש אישר מתווה המכירה של פויכטונגר תעשיות; הליך ההתמחרות יחל מחר

אסף ברגרפרוינד

11.9.2002 / 8:32

ההתמחרות תהיה על מחיר האופציה לרכישת החברה - מחיר המינימום שנקבע הוא 3 מיליון שקל; המשקיעות חויבו להשוות הצעתן לזו של קבוצת סקופ-אורדן - רכישת החברה תמורת 50 מיליון שקל



בית המשפט המחוזי בת"א דחה היום את בקשת בנק דיסקונט לבטל את צו הקפאת ההליכים שהוצא לבקשת חברת פויכטונגר תעשיות לפני כחודש. בנוסף אישרה היום השופטת ורדה אלשייך את המתווה לרכישת גרעין השליטה של החברה כפי שהוצע על ידי עורכי הדין של החברה, אילן שביט וניצה פוזנר. בעקבות החלטתה של אלשייך הגיעו היום למשרדו של שביט נציגי שלוש הקבוצות שמתמודדות על רכישת גרעין השליטה בפויכטונגר תעשיות כדי לקבל עדכונים לגבי הליך ההתמחרות, שיחל מחר.



שביט עידכן את הצדדים כי האופציה שיקבל המשקיע הפוטנציאלי לרכישת גרעין השליטה בפויכטונגר תהיה ל-3 חודשים במקום ל-6 חודשים, כפי שנקבע בעבר. שביט גם חייב את כל המשקיעות להשוות את הצעתן להצעתה של קבוצת סקופ -אורדן ולפיה המשקיע שירכוש את פויכטונגר תעשיות יזרים לה 20 מיליון שקל כהלוואת בעלים, ורכישת החברה תהיה תמורת 50 מיליון שקל.



שביט קבע כי ההתמחרות תהיה על מחיר האופציה בלבד. כלומר, הקבוצה שתהיה מוכנה לשלם את הסכום הגבוה ביותר על האופציה לרכישת החברה היא שתזכה בהליך ההתמחרות. מחיר המינימום שקבע שביט לאופציה הוא 3 מיליון שקל. בהתאם להחלטתה של אלשייך אתמול, המשקיע הפוטנציאלי יחתום על הצהרה ולפיה הוא מתחייב לקיים הסדר נושים עם כל נושי פויכטונגר מיד עם רכישת השליטה בחברה.



לבית המשפט הוצגו שלוש הצעות לרכישת גרעין השליטה: קבוצה בראשות איש העסקים שלמה שמלצר; שיכון ובינוי ; והצעתה של סקופ-אורדן בסך 50 מיליון שקל, שתוארה על ידי הנאמן של פויכטונגר ככדאית ביותר. אלשיך סירבה לערוך את ההתמחרות באולם בית המשפט, ולכן היא תיערך במשרדו של עו"ד שביט. ההצעה הטובה ביותר תובא לאישורה של השופטת.



על פי המתווה שאושר אתמול על ידי השופטת, הקבוצה שתרכוש את גרעין השליטה בפויכטונגר תעשיות תעביר מיידית לחברה 20 מיליון שקל אשראי, שייתוסף לאשראי בסך 20 מיליון שקל שהוזרם בשבוע שעבר לחברה על ידי הבנקים. לאחר מכן תינתן לחברה הרוכשת אופציה לרכוש את גרעין השליטה במחיר שעליו יוסכם בהתמחרות למשך 3 חודשים, שבמהלכם יערוך המשקיע בדיקת נאותות ויחליט אם לרכוש את גרעין השליטה בחברה.



בכל מקרה, ירכוש המשקיע את החברה בכפוף לחובות החברה לעובדיה, נושיה ולבנקים, שנעשו במהלך העסקים הרגיל. המשקיע לא יהיה כפוף לעסקות שהוגדרו כ"עסקות חריגות ולא ראויות שנעשו שלא כדין בין בעלי העניין בפויכטונגר תעשיות". בהחלטתה התייחסה השופטת לטענת בנק דיסקונט, ולפיה הנאמן של פויכטונגר לא עמד בדרישות של התקנות החדשות בחוק החברות, הדורשות מנאמן של חברה בהקפאת הליכים להציג לחברה תוכנית הבראה מגובשת בתוך שלושים יום.



אלשייך קבעה כי אין בתקנות החדשות כדי לפגוע בשיקול דעתה השיפוטי, בעיקר כשמדובר בתיק חריג ומורכב שהאינטרס החשוב בו הוא לעודד הבראת חברה בקשיים ולא לחבל בה. לדברי אלשייך, התקנות שחוקקו באחרונה והמסדירות את הליך הקפאת ההליכים המשפטיים, "תואמות מקרים קלאסיים של חברה בקשיים, והן קשות ביותר ליישום במקרים מורכבים וקשים כמו אשכול חברות".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully