וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחירים יפורסמו באינטרנט - ויעודכנו כל שעה

3.11.2014 / 9:17

חוק המזון: הרשתות יעדכנו מחירים באינטרנט מדי שעה - והצרכנים יידעו איזה סופר הכי זול. השלב הבא: פיתוח אפליקציית מובייל שתבצע את השוואת המחירים עבורכם

קניות בסופרמרקט. ShutterStock
קניות בסופרמרקט/ShutterStock

שר האוצר יאיר לפיד ושר הכלכלה נפתלי בנט חתמו היום (ב') על תקנות לקידום התחרות בענף המזון המחייבות כל קמעונאי גדול לפרסם את מחירי המוצרים הנמכרים על ידו - באינטרנט. מדובר ב-19 קמעונאים בארץ שיחויבו לפרסם באינטרנט את כל מחירי מוצרי המזון שהם מוכרים בחנויותיהם בכל רגע נתון.

המטרה היא לאפשר לצרכנים להשוות מחירים בקלות ולבחור מאיזה סופרמרקט כדאי לו לקנות. הקמעונאית יעדכנו את המחירים מדי שעה.

"עם חקיקת חוק המזון החלה ברשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן עבודה אינטנסיבית לגיבוש התקנות שקובעות את הרכיבים הטכניים ואופן העלאת מידע ועדכונו באתר האינטרנט של הקמעונאי", נמסר ממשרד האוצר. "עבודתה של הרשות בשיתוף עם משרד הכלכלה ואגף התקציבים באוצר כללה יעוץ וליווי טכני עם מומחי מיחשוב ודיונים מקיפים עם ציבור הקמעונאים עליהם יחול החוק. כמו כן, שותפו גם מפתחי אפליקציות בציפייה כי יעשו שימוש במידע זה לשם פיתוח אפליקציות להשוואות מחירים".

המטרה היא לפתח אפליקציית מובייל מיוחדת שתאפשר לצרכן להזין את רשימת המוצרים שברצונו לקנות, והאפליקציה תבצע את השוואת המחירים עבורו ותגיד לו איזה סופרמרקט הקרוב לביתו הוא הכי זול.

"אנחנו ממשיכים להילחם ביוקר המחיה, בעקבות שקיפות המחירים תוגבר התחרות בין הרשתות שתוביל להוזלת המחירים", מסר לפיד. "התקנות יאפשרו לצרכן לבחור את המוצר הזול ביותר מבין היצרנים השונים, הגדולים הבינוניים או הקטנים ולהרכיב עבורו את הסל הזול ביותר ברשת הזולה ביותר".

  • עוד באותו נושא:
  • מחירים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully