וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלא יזרקו את קורות החיים שלכם בגלל שגיאת כתיב

שירות התעסוקה

4.11.2014 / 9:03

קורות חיים רבים נישלחים לסל המחזור כלאחר יד בגלל טעויות קטנות. כך תוכלו להימנע מסינון ראשוני זה

קורות חיים. ShutterStock
קורות חיים/ShutterStock

קשה היה שלא להיתקל בידיעה הזו בשבועות האחרונים... כל הרשת רעשה וגעשה בגלל לאזלו בוק, מנהל משאבי האנוש של חברת גוגל. בוק פירסם מאמר שבו פירט את הטעויות הנפוצות ביותר שהוא נתקל בהן בקורות החיים של המעמדים הרבים שפונים כל שנה לחברה.

בכדי להיות מדוייקים יותר, מסתבר שלא פחות מ 50,000 מועמדים שולחים קורות חיים לגוגל כל שבוע. יותר מ 50% מהם נזרקים לפח (!) כן, כן- כך בלשונו של בוק, 58% מהמועמדים נדחים בגלל הטעות הרווחת ביותר: שגיאות כתיב בקורות החיים.

למה זו טעות כזו קטלנית? האמת היא שבינינו, שגיאת כתיב לא מעידה על חוסר השכלה… רק על חוסר תשומת לב לפרטים קטנים. חוסר תשומת לב שעלולה להתפרש כעצלנות, חוסר השקעה ואולי אפילו זלזול. יתירה מזאת, דמיינו לעצמכם שהמועמד לעבודה אמור לעבוד בתפקיד מחסנאי… מה יקרה אם יקליד בטעות את הקוד הלא נכון למוצר במחסן? וזו הרי רק דוגמא אחת מיני רבות. כמעט ואין שום תפקיד או מקצוע שבהם לטעויות קטנות אין השלכות גדולות...

אם ככה, אנחנו מסכימים שאין שום סיבה לקחת סיכון מיותר ושבקורות החיים אסור שתהיה אף שגיאה סוררת, למרות שלפעמים זו פשוט טעות אנוש: קחו למשל את התוכנות הללו שמשלימות לכם באופן אוטומטי את המילים תוך כדי הקלדה… את ההרגל של מחפשי עבודה להוסיף בכל חיפוש פיסקה נוספת לקורות החיים הישנים במקום להקליד אותם מחדש, או את העובדה הידועה שאנחנו קוראים מילים שלמות ולא אות אחר אות ותקבלו מתכון ישיר לשגיאות כתיב.

אז מה עושים? הנה כמה צעדים שאתם חייבים לבצע לפני שתשלחו את קורות החיים, בכדי לוודא שאין בהם שום טעות מיותרת:

אל תסמכו על הפונקציה האוטומטית שמסמנת שגיאות כתיב בתוכנות כתיבה כמו WORD. הפונקציה הזו עשויה לזהות שגיאות לא מעטות, אבל רק כשלמילה אין משמעות נוספת כשהיא מוקלדת שונה. במילים אחרות- זה סוג של קיצור דרך שאפשר להשתמש בו, אבל לא לסמוך עליו ב 100%.
כתבו את התוכן של קורות החיים וחזרו וקראו אותו רק מספר שעות אחרי זה או למחרת. כך תוודאו שאתם באמת קוראים את הטקסט ולא מרפרפים עליו מהר מידי.

מצאו מקום שקט, קראו מילה במילה לאט ובקול רם.

הדפיסו את הקובץ וקראו מהדף המודפס ולא ממסך המחשב.

בוק, מנהל משאבי האנוש של גוגל מציע לכם לקרוא את קורות החיים מהסוף להתחלה. כן, כן… רדו לתחתית העמוד וקיראו אחורנית.

תנו ל 2-3 אנשים אחרים לקרוא את קורות החיים שלכם.

זכרו, כשאתם מחפשים עבודה אתם נבחנים ונבדקים על כל צעד ושעל ולא רק על מה שהוא ברור מאליו. לפעמים ההתנהלות שלכם בין הראיונות משפיעה לא פחות מאשר מה שקורה בראיון עצמו. לפעמים שפת הגוף שלכם משפיעה לא פחות ממה שאתם אומרים, לפעמים הקול שלכם בטלפון וסגנון הדיבור משפיעים לא פחות מהתשובות שלכם בראיון הטלפוני לפעמים ו...איך שקורות החיים שלכם נראים, משפיע לא פחות ממה שכתוב בהם.

מתוך הבלוג של שירות התעסוקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully