וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיק ההשקעות המומלץ של נעמי לוי מאנליסט

אביב לוי

5.11.2014 / 7:46

נעמי לוי, מנהלת השקעות באנליסט, מציינת כי השוק בישראל שומר על יציבות, אך עשוי להתאפיין בתנודתיות בהמשך

נעמי לוי. תמר מצפי, גלובס
נעמי לוי/גלובס, תמר מצפי

על רקע תנאי השוק - הריבית הנמוכה והמחסור באלטרנטיבות - בבית ההשקעות אנליסט סבורים כי "שוק המניות עשוי להמשיך להניב תשואה עודפת על פני אפיקי ההשקעה האחרים". זאת, למרות שאת אוקטובר סיכם המעו"ף בשבוע שעבר בירידה של 2.4%, ועל רקע העובדה שמתחילת השנה התשואה שהוא הניב היא עדיין חיובית נאה ומסתכמת בכ-7%.

מנהלת ההשקעות נעמי לוי אומרת כי "השוק בישראל שומר על יציבות ונתמך ברמות השיא אליהן הגיע בתקופה האחרונה, אך התנודתיות עשויה ללוות אותו בהמשך. בייחוד, כאשר מסתיים תהליך הדפסת הכסף בארה"ב ותיתכן העלאת ריבית ראשונה שם בשנה הבאה".

עוד לגבי הבורסה בתל אביב, היא מציינת כי "על אף שמדדי המניות המקומיים נסחרים סביב רמות שיא, אין הדבר מעיד על רמת מחירים בועתית - מדד המעו"ף גבוה במעט מרמתו מלפני מספר שנים, והחברות ייצרו ערך בשנים אלו".

בסך הכול מקצה לוי 30% מתיק ההשקעות שלה לרכיב המנייתי - 16% בשוק המקומי, והיתרה (14%) לשווקים האמריקאי והאירופי.

בארץ - בנקים, נדל"ן מניב וגז

בשוק המקומי, בין הענפים בהם מזהה לוי פוטנציאל היא מזכירה את מניות הבנקים, הנדל"ן המניב והגז. לגבי הבנקים היא מציינת כי "מחד, הריבית הנמוכה, ההאטה המסתמנת ועננה לגבי חלק מהבנקים בכל הנוגע להלבנת הון בארה"ב - משפיעים לרעה על התוצאות ועל מחיר המניות. מנגד, הבנקים רושמים רווחים מניירות ערך והפרשות אשראי נמוכות.

תיק השקעות. גלובס
תיק השקעות/גלובס

"כמו כן", היא מוסיפה, "הבנקים צפויים להקטין בשנים הקרובות עלויות, על ידי סיום עבודה של עובדים ותיקים ויקרים והחלפתם באחרים. הבנקים מייצרים תשואה להון חד-ספרתית, ונסחרים במכפיל הון נמוך מ-1".

לגבי חברות הנדל"ן המניב לוי אומרת כי "מיחזורי החוב שמבצעות החברות מקזזים את ההשפעות הצפויות, ככל שתתפתח האטה בצריכה במשק, לצד עודפי היצע של נדל"ן במקומות מסוימים".

בעניין מניות הגז, היא מזכירה כי באחרונה פורסמו דיווחים על הסכמים שנחתמו או צפויים להיחתם למכירת גז עם מספר גורמים, "כך שהערך של מאגרי 'לווייתן' ו'תמר' אינו רק כלכלי, אלא גם משרת אינטרסים גיאופוליטיים של ישראל. שותפויות הגז מתומחרות להערכתנו בשווי סביר, שאינו משקף לחלקן גילויי גז או נפט נוספים".

לוי מזהה פוטנציאל גם במניית כיל, שנרשמה באחרונה למסחר בארה"ב, ולדבריה "איבדה רבע משוויה בדולרים בחודשים האחרונים, יותר מאשר מתחרותיה. אמנם ברקע ישנה חולשה במחירי סחורות ואשלג, אך להערכתנו פרסום מסקנות ועדת ששינסקי 2, ההנפקה בארה"ב והורדת דירוג החוב של אג"ח כיל, לחצו את מחיר המניה למטה".

לוי מוסיפה כי "דעתנו על החברה חיובית, גם בשל הערכות שונות שהביקוש העולמי לאשלג יושפע לחיוב מרמת המחירים הנוכחית, ומהצורך להשלים מלאים ולפצות על רמת דישון נמוכה יחסית בשנים האחרונות".

עוד היא מציינת בעניינה של כיל כי "החברה פועלת להאצת הצמיחה באמצעות הרחבת נוכחותה הגלובלית, בעיקר בשווקים מתפתחים, וכן מתכננת צעדי התייעלות ומבצעת מכירות של פעילויות שאינן בליבה. התימחור משקף להערכתנו מכפיל של קרוב ל-11, נמוך יחסית למתחרות".

"המרווחים באג"ח נמוכים היסטורית"

המלצות נוספות של לוי מגיעות מארה"ב - שם היא מציינת את ענקית האינטרנט גוגל ומניית חברת הכבלים והמדיה קומקסט, שלדבריה נהנית מ"יתרון משמעותי על פני מתחרותיה בעקבות הבעלות על תכנים ייחודיים".

לרכיב הקונצרני בתיק מקצה לוי 30% נוספים, ולגביו היא מציינת כי "המרווחים נמוכים בראייה היסטורית. קשה למצוא אג"ח קונצרניות המציעות תשואה של 4% ומעלה עם סחירות סבירה".

תיק השקעות. גלובס
תיק השקעות/גלובס

עוד היא מוסיפה כי "רמות המינוף של החברות היום נמוכות יותר, והחברות מנצלות את הריבית הנמוכה לצורך מיחזורי חוב או הצטיידות בנזילות, מימוש נכסים והתמקדות בעסקי ליבה, תוך התאמת מח"מ החוב לתזרימי המזומנים שלהן".

אחת הסדרות בהן לוי מזהה פוטנציאל היא סדרה ה' של רבוע נדל"ן - אג"ח צמודת מדד במח"מ 6.4 שנים עם תשואה של 2.7%. לדבריה, "רבוע נדל"ן שבשליטת קבוצת אלון הינה חברת נדל"ן במגמת צמיחה וגידול, תוך שמירה על רמות מינוף סבירות".

הכותבים במדור "תיק אישי" עשויים להשקיע בניירות ערך, לרבות אלו שמוזכרים בו. הדברים אינם מהווים ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, ו/או תחליף לכך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully