וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סניף ראשון של "סבון" נפתח בלונדון

ערן עזרן

6.11.2014 / 8:27

ישראל זה לא רק סטארט אפים, הסבון שלנו מגיע ללונדון. "אנחנו בטוחים שהחוויה הייחודית של המותג וסבון תביא בשורה חדשה גם לשוק האנגלי", אומרת יפעת פסטרנק, סמנכ"לית השיווק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חנות סבון בלונדון/מערכת וואלה!, צילום מסך

השעה היא שעת ערביים בלונדון, השטיח האדום נפרש, כוסות השמפניה נמזגו והצוות של חברת מוצרי האווירה והטיפוח, סבון, היה עסוק בהכנות אחרונות לפתיחה החגיגית של הסניף החדש – הראשון בחו"ל שהוא בבעלות החברה. אפילו מזג האוויר הסגרירי והאפור האופייני ללונדון התחלף בקרני שמש נעימות.

זמן קצר אחר כך החלו לזרום לתוך החנות, הממוקמת בקובנט גארדן, נציגים מהמגזינים הנחשבים ביניהם ווג, elle, קוסמופוליטן שבאו לסקר את אירוע הפתיחה, ושלל סלבס מקומיים ביניהם השחקנית קמילה רות'רפורד; דונה אייר, שחקנית ומגישת טלוויזיה וזוגתו של ג'יימס מידלטון, אחיה של קייט מידלטון, הדוכסית מקיימברידג'; צלמת האופנה מורוונה ליטון קובולד ואשת חיי הלילה והתקשורת מריסה המר. אייר, שמושכת תשומת לב רבה באופן טבעי, מופתעת לשמוע מסיגל קוטלר-לוי, מבעלי סבון, כי ההשראה לקולקציית הכריסטמס היא בית המלוכה הבריטית. "הנסיכה קייט בדיוק ילדה את בנה הראשון כשהתחלנו לחשוב על הקולקציה, וההשראה הזו באה לידי ביטוי בקונספט, בעיצוב, בפונטים ובניחוח המלכותי", מסבירה קוטלר-לוי.

השקת החנות הראשונה בלונדון של הרשת הישראלית המצליחה, שמונה כבר למעלה מ-130 חנויות בחו"ל, תופסת את החברה בתקופה של צמיחה מוגברת. בחודש הבא תפתח החברה גם חנות ראשונה בגרמניה וזאת בנוסף לפתיחת שתי חנויות חדשות בהונג-קונג ו-3 חנויות שנפתחו בטיוואן במאי האחרון. השוק האנגלי מסמל נקודת ציון מיוחדת עבור החברה שגאה במיוחד בכניסה לאחד מבירות האופנה הגדולות בעולם: "לאחר ניו-יורק, פריז, טוקיו ומילאנו אנחנו מאוד מתרגשים לקראת הפתיחה של החנות בלונדון", אומרת יפעת פסטרנק, סמנכ"לית השיווק. "השוק האנגלי הוא שוק תחרותי, עם מודעות גבוהה לתחום הטיפוח, עם ניסיון של למעלה מעשור ברחבי העולם אנחנו בטוחים שהחוויה הייחודית והרב חושית של המותג וסבון תביא בשורה חדשה גם לשוק זה", היא מוסיפה.

הרשת, שהצליחה במקביל לפיתוח המואץ לשמור על אווירת הבוטיק בכל חנות, הצליחה לגרום גם לסניף הלונדוני, לייצר את אותה תחושה מוכרת – החמימות הנובעת מהעיצוב המוכר, בעל הטאץ' האירופאי הקלאסי, ה"באר" הממוקמת במרכז החנות ומאפשרת התנסות במוצרים, הסבונים מוצגים לראווה בכוורת סבונים הממחישה את התחושה של טריות ומגוון מרקמים ניחוחות וצבעים, והאריזה המוקפדת של כל מוצר - גם כאשר הוא נרכש לשימוש עצמי. ה"באר", אגב, זכתה לאיזכורים גם בתקשורת המקומית שסיקרה את האירוע, והמליצה להקדים ולערוך את הקניות לחג המולד ברשת, שמוצריה אהובים על דרו ברימור וג'וליה רוברטס, ולהתנסות תוך כדי תהליך הקנייה בשלל המוצרים ב"באר" המפורסמת. גם האורחים הבריטים, בערב הפתיחה, התרשמו מהעיצוב, המוכר היטב לכל ישראלי, המביא לידי ביטוי את הניחוחות והצבעים של מוצרי הרשת, וה"באר" הפכה עד מהרה למקום מפגש הומה.

"כל מי שנכנס לחנות, בכל מקום בעולם, צריך להרגיש את המגע המיוחד של סבון ואת השפה שפיתחנו, להריח את אותם הריחות, לשמוע את אותם הצלילים, לחוות את אותה חוויית הקניה. זו הסיבה שתהליך ההכשרה של אנשי הצוות שלנו הוא כל כך ארוך ומוקפד", אומרת פסטרנק. ההקפדה הזו באה לידי ביטוי גם בתהליך היצירה של מוצרים חדשים. "תהליך יצירה של מוצר בסבון הוא כמו לידה – אורך לפחות תשעה חודשים", מוסיפה פסטרנק. "אנחנו לא מוציאים מוצר לשוק לפני שבודקים אותו מכל הכיוונים – מרקמים, רכיבים, ריחות וכמובן איכות. אנחנו תמיד מחפשים את הטרנד הבא, חומר הגלם המעניין והחדשני ביותר".

"החוזק של סבון הוא במוצרים שמשלבים איכות ועונג"

סיפור ההצלחה של סבון מתחיל ב-1997, אז החליטו חברי הילדות, אבי פיאטוק וסיגל קוטלר-לוי, להתחיל למכור סבונים המיוצרים בעבודת יד מחומרים איכותיים. מי שהפכו את הריחות וניל, לבנדר ופצ'ולי לחלק בלתי נפרד משגרת הטיפוח של כל ישראלית כמעט, גדלו לאימפריה עם נוכחות בבירות העולם והתרחבו לתחומים נוספים כמו קרמים לגוף ולפנים, מוצרי אווירה לבית ועוד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חנות סבון בלונדון/מערכת וואלה!, צילום מסך

"החזון הזה בא לידי ביטוי במוצרים עצמם וגם בעיצוב, וזה עובד. החוזק של סבון הוא במוצרים שמשלבים איכות ועונג, והקפדה מאוד גבוהה על שירות. אנחנו רואים את הנאמנות של הלקוחות בכל מקום שבו יש לנו נוכחות. יש איזו אינטימיות בחוויית הקנייה, שנשמרת בזכות ההתאמה האישית של המוצרים, משהו שמוכר אולי ממעדניות פרימיום או חנויות תה אבל בנישת הטיפוח הוא ייחודי", אומרת פסטרנק.

כחברה ישראלית סבון ממשיכה להמשיך לייצר בארץ, למרות העלויות הגבוהות יחסית. היא מעסיקה כיום כ-1,400 עובדים ברחבי העולם, מהם 400 בישראל. כתוצאה מהייצור המקומי, רמת המחירים בישראל נמוכה יותר מחנויות המותג בעולם. למרות שמוצרי סבון נחשבים למוצרי מותרות, החברה מצליחה לספק ללקוחותיה חוויספא ביתית במחיר סביר.

האירוע המוצלח בקובנט גארדן הסתיים, העיתונאים והסלבס הלכו הביתה, אבל לחנות המשיכו להיכנס עוברי אורח שהתלהבו מהעיצוב, והתעניינו בחברה הבינלאומית המצליחה שהגיעה ללונדון."יש בעיצוב משהו מאוד בריטי", אומרת אחת האורחות, לפני שהיא גילתה שמקור המותג דווקא בישראל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חנות סבון בלונדון/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • סבון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully