וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הרווחה ישכנע הרשתות להוזיל מוצרים

אילנית חיות

9.11.2014 / 9:30

סל המוצרים כולל בין היתר: קמח חיטה, אורז, סוכר, פתיתים, דגני בוקר, קטשופ, איטריות ביצים, שעועית יבשה, שימורי תירס, רסק עגבניות, שמן קנולה, פסטה, פתיתים, טונה, טחינה ועוד. כמה יעלו המוצרים?

סופרמרקט. ShutterStock, ShutterStock
סופרמרקט/ShutterStock, ShutterStock

ימים אחרי הכרזתו של שר האוצר יאיר לפיד כי הוא בוחן הכנסת סל מוצרים נוספים לפיקוח מחירים, יוצא שר הרווחה וחבר מפלגת "יש עתיד", מאיר כהן, ביוזמה נוספת. כהן מבקש להגיע להסכמה עם רשתות השיווק על הוזלת סל מוצרים יבשים הכולל 23 מוצרים אשר נקבע על-ידי המועצה לביטחון תזונתי שפועלת ממשרד הרווחה.

השר פנה לרשתות השיווק וביקש את הסכמתן כשהרעיון הוא שעל כל אחד מהמוצרים תופיע מדבקה עם כיתוב גדול "מוצר לרווחה". רשת השיווק תחליט איזה מותג יהיה בפועל "מוצר לרווחה" וזאת בהתאם להסכמים המסחריים שלה עם הספקים.

לפי המוצע, משרד הרווחה ימתג את הפרויקט ויפרסם אותו ובמסגרת זו יפרסם גם את שמות רשתות השיווק שבחרו להצטרף לפרויקט.

סל מוצרים זה כולל: קמח חיטה, אורז, סוכר, פתיתים, דגני בוקר, קטשופ, איטריות ביצים, שעועית יבשה, שימורי תירס, רסק עגבניות, שמן קנולה, פסטה, פתיתים, טונה במים, טחינה גולמית, מלפפון חמוץ, שימורי זיתים, ביסקויטים, ריבה, שימורי אפונה וגזר, ממרח שוקולד וחומוס למריחה.

מדובר למעשה בפיילוט של סל ראשון מתוך שלושה שמבקש שר הרווחה לקבוע.

רשתות השיווק בוחנות בימים אלה את יוזמת השר וינסו להגיע להסכמים מסחריים שיאפשרו להן לרכוש את המוצרים במחיר זול מהמחיר המקסימלי שנקבע שיוזמת השר.

סל מוצרים. גלובס
סל מוצרים/גלובס

יצוין כי את חלק מהמוצרים ניתן למצוא כבר היום במחירים מוזלים יותר ברשתות כך למשל שמן קנולה שמחירו המקסימלי נקבע על 6.90 שקל. רשת שופרסל שהגבירה לאחרונה את שיווק המותג הפרטי ברשת והרחיבה את המגוון, מוכרת היום דגני בוקר 750 גרם ב-10.90 שקל - כפי המחיר המקסימלי המוצע. בימים אלה מוכרת שופרסל את המוצר במחיר מבצע של 8.9 שקל בלבד.

הממונה על ההגבלים העסקיים, דיויד גילה, שנתבקש לחוות דעתו למהלך מסר לשר הרווחה כי הוא סבור ש"אין מניעה להוציא לפועל את הפרויקט מבלי לקבל אישור, היתר או פטור מתאים על פי חוק ההגבלים העסקיים". עם זאת, אומר גילה כי "בעתיד עשויה רשות ההגבלים לשוב ולבחון את פרויקט 'סל הרווחה', הצדדים לו ומידת השפעתו על התחרות בשוק וכי בחינה עתידית כאמור, עשויה להביא למסקנה כי השתתפותן בפרויקט של רשתות שיווק המזון - כולן או חלקן - טעונה קבלת אישור, היתר או פטור מתאים על-פי הוראות החוק".

הפרויקט עוד לא יצא אל הפועל וכבר הוא גורר ביקורת. ספק גדול אומר היום ל"גלובס": "זה גן ילדים?ששר הרווחה ידאג להוריד את המע"מ על המוצרים שהוא רוצה והוא יהיה מסודר. אני לא מאמין. מה אתם רוצים? שהרשתות יתנדבו? או שתלאימו את כל המדינה? נראה לך שהרשתות מסוגלות עכשיו להתנדב? הרשתות לא במצב טוב ולא במצב של התנדבות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully