וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו הכריז על תוכנית להוזלת שורת מוצרים

לילך ויסמן

9.11.2014 / 14:55

נתניהו: "צריך ואפשר להפחית ואף לבטל את המכסים על יבוא מזון; זה צעד שייצור תחרות מיידית ויוריד מחירים". תוכניתו של ראש הממשלה הוצגה בדיון ששר האוצר יאיר לפיד נעדר ממנו. צפו בטבלת המוצרים המלאה

נתניהו: "רציתי את החרדים בקואליציה - דרושה אחדות". עומר מירון
בנימין נתניהו/עומר מירון

ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה למנכ"ל משרדו הראל לוקר לפעול לקידום הפחתת מכסים על מוצרי מזון מול משרד האוצר. "צריך ואפשר להפחית ואף לבטל את המכסים על ייבוא מזון", אמר ראש הממשלה בדיון. "ניתן לעשות את זה בחתימת צו של שר האוצר", המשיך נתניהו, אולם שר האוצר, שהיה אמור להיות בחדר, לא נכח בדיון. "זה צעד שייצור תחרות מיידית ויוריד מחירים", הסביר נתניהו.

במהלך ישיבת הממשלה סקר יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה יוג'ין קנדל בפני השרים את האפשרויות להוזלת מוצרים והציג תוכנית, שגובשה על ידי הצוות הכלכלי במשרד ראש הממשלה, הכוללת הפחתת מכסים על עוף קפוא, ביצים, חלב, דגים, דבש, משקאות חלב, יוגורטים, גבינות רכות, שמן זית וחמאה שולחנית.

מכסים. גלובס
מכסים/גלובס

מחישובים שנעשו במשרד ראש הממשה עולה כי המוצרים הנ"ל התייקרו בעשרות אחוזים בשל המכס המוטל עליהם. כך למשל מחירי הביצים יופחתו ב-30% לאחר הורדת המכס, שיעור הדבש יוזל ב-40%, מחיר הדגים יפחת ב-28%, החמאה השולחנית תוזל ב-41% ושמן הזית ב-17%.

ראש הממשלה הוסיף כי אם קופת המדינה תצטרך השלמה בעקבות הצעדים האלה, או אם יהיה צורך בסבסוד גופים שייפגעו, ניתן יהיה לגייס לפחות חלק מהסכום ממיסוי מחזיקי 3 דירות ומעלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully