וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התובעת במשפט דנקנר: "נצליח להוכיח מסכת תרמיתית"

חן מענית

10.11.2014 / 8:51

היום צפויים להעיד אייל סולגניק, שהיה מנהל כספים באי.די.בי, וכן שלושת החתמים צחי סולטן, אליאב בר דוד ואייל גרינבאום

נוחי דנקנר בחתונת בנו הבכור של "הרנטגן", הרב יעקב איפרגן 9.6.2014. דרור עינב
נוחי דנקנר/דרור עינב

"חשיבותו של תיק הרצת מניות חברת אי.די.בי הוא לא רק בהיקף העבירות אלא גם במרכזיותה של החברה במשק ובעובדה שהדברים נעשו על ידי נוחי דנקנר, מי שהיה אחד מבכירי המשק ומבכירי שוק ההון הישראלי. כאשר חברה כזו ואדם כזה פועלים בצורה תרמיתית אנחנו רואים בכך פגיעה קשה וחמורה באמון הציבור ובנקיונו של שוק ההון בישראל. אנחנו מביאים בפני ביהמ"ש תיק מבוסס ומגובה בראיות". כך אמרה היום (ג') עו"ד חנה קורין, התובעת במשפטו של נוחי דנקנר, יו"ר קונצרן אי.די.בי לשעבר, העומד לדין לצדו של מנהל ההשקעות, איתי שטרום, בהרצת מניות חברת אי.די.בי אחזקות בפברואר 2012.

עם פתיחת שלב ההוכחות במשפט נשאה התובעת נאום הפתיחה שבו אמרה שעיקרו של התיק הוא עבירות תרמית שנועדו להבטיח את ההצלחה של הנפקת מניות אי.די.בי.

"דנקנר לא עסק בפועל בביצוע הרכישות ואלה נעשו על ידי שטרום אנחנו מאמינים שנצליח להוכיח מסכת תרמיתית של פעולה משותפת שנועדה להשפיע על תמונת המסחר בימים הסמוכים להנפקה ולשנות אותה. מדובר בהנפקה שקשה להגזים בחשיבותה. לאי.די.בי היה צורך במזומנים באותה עת. אנחנו נוכיח כי הקניות המאסיביות שביצע שטרום נועדו להשפיע על מחזורי המניות ולהפוך אותן לאטרקטיביות וכי דנקנר פעל למימון הפעילות".

התובעת ציינה כי הטענה המרכזית שיעלה דנקנר היא כי שטרום פעל מתוך אמונה בכדאיות ההשקעה וכי לכן לא היה פסול בהתנהגותו. "לטעמנו מדובר בהיתממות. כל הפעילות הנסתרת הייתה קריטית להנפקה", אמרה.

לדברי התובעת, עדותו של עד המדינה, עדי שלג "תקעקע את טענת ההשקעה מטעמים כלכליים של הנאשמים". לדבריה, העדות נמסרה בתמורה להטבות שקיבל שלג ו"ברור לנו שהנאשמים ינסו להשמיץ וישחירו את עדותו אבל אנחנו נוכיח כי דנקנר ושטרום הקימו אופרציה נסתרת מהמשקיעים זרוע מבצעית נסתרת ועוררו מצג שווא של התעניינות במניה מצד גופים שונים ומנעו ירידות דרמטיות".

התובעת צינה עוד כי בכוונת הפרקליטות להציג עשרות שיחות שניהלו הנאשמים ביניהם וכן מסרונים שיוכיחו את כוונתם של הנאשמים לבצע תרמית.

עדויות מרכזיות

בנוסף, היום צפויים להעיד אייל סולגניק, שהיה מנהל כספים באי.די.בי, וכן שלושת החתמים צחי סולטן, אליאב בר דוד ואייל גרינבאום.

‏פרשת הרצת המניות לכאורה באי.די.בי אחזקות התפוצצה בקול גדול בינואר 2014. יממה אחרי שאיבד את השליטה בקונצרן אי.די.בי, זימנה פרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה) את נוחי דנקנר לשימוע לפני העמדה לדין בפרשת הרצת המניות, במסגרתה הוא חשוד כי פעל עם שטרום, באופן תרמיתי, בכוונה להשפיע על שער מניית אי.די.בי אחזקות. זאת, במטרה לשפר את סיכויי הצלחת ההנפקה שערכה החברה‏‎.‎‏

גם שטרום, המחזיק בחברת השקעות המנהלת תיקי לקוחות עבור האלפיון העליון, וחברת אי.די.בי קיבלו הודעה, לפיה הפרקליטות תגיש בעניינם כתב אישום בפרשה, בכפוף לשימוע‎.‎‏ החשוד השלישי בפרשה, עדי שלג, חתם כאמור עם הפרקליטות על הסכם עד מדינה, במסגרתו הסכים להעיד נגד שטרום ודנקנר‎.

‏החשדות המיוחסים לדנקנר הם תרמית בקשר לניירות ערך, עבירה של פרט מטעה בתשקיף, עבירה של הפרת חובת דיווח ועבירה של איסור עשיית פעולה ברכוש אסור‎.‎‏

לשטרום מיוחסות עבירות של תרמית בקשר לניירות ערך, עבירה של פרט מטעה בתשקיף, עבירה של הפרת חובת דיווח, עבירה של איסור עשיית פעולה ברכוש אסור לפי חוק איסור הלבנת הון ועבירה של הדחה בחקירה‎.

החשדות המיוחסים לאי.די.בי הם עבירות של תרמית בקשר לניירות ערך, עבירה של פרט מטעה בתשקיף, עבירה של הפרת חובת דיווח ועבירה של איסור עשיית פעולה ברכוש אסור לפי חוק איסור הלבנת הון‎.‎‏

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully