וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוול סטריט "מכור" היא כבר לא המלצה נדירה

הארץ

11.9.2002 / 9:38



התחזיות של האנליסטים בבנקים להשקעות להמן ברדרס, סלומון סמית בארני ומורגן סטנלי הן השליליות ביותר מבין תשעת הבנקים להשקעות הגדולים בארה"ב, וזאת שעה שהרשויות הפדרליות דוחפות את וול סטריט להעז ולהשתמש בהמלצת "מכור", ולא להסתפק ב"החזק", לגבי חברות שלהן הם צופים עתיד קודר. להמן, סלומון ומורגן פירסמו יותר המלצות "מכור" מכל הבנקים האחרים. מספר המלצות "מכור" בדויטשה בנק ו-UBS ורבורג היה הנמוך ביותר.



אתמול נכנסו לתוקפן תקנות חדשות של רשות ניירות הערך של ארה"ב (SEC), המחייבות חברות השקעות לפרסם המלצות ברורות ותמציתיות: "קנה", "החזק" או "מכור". התקנות, שאומצו במאי, נועדו להחזיר את אמון המשקיעים בפעילות המחקר בוול סטריט, לאחר שבשנות הבועה רבו ניגודי העניינים בקרב אנליסטים, בין השאר, בכך שפירסמו תחזיות אופטימיות לגבי חברות שהיו לקוחות של הבנקים להשקעות שבהם עבדו.



"בוול סטריט מתחילים להבין שהשחיתויות והקלקולים הרבים מחייבים שינוי מדיניות", אמר ריצ'רד איקל, בעבר אסטרטג השווקים של מורגן סטנלי, וכיום מנכ"ל קרן הגידור איקל אסוסייטס.



מספר המלצות ה"מכור" עלה בעת שוק הדובים שהחל במארס 2000, ועל רקע החקירות שמנהלות הרשויות הפדרליות והרשויות בניו יורק נגד כמה חברות גדולות בתעשיית השירותים הפיננסיים, ובהן סלומון סמית בארני.



נכון ל-1 בספטמבר, ההמלצה לגבי 58% מהחברות שמסקרים אנליסטים היתה "קנה", 37% - "החזק" ו-4.7% "מכור", לפי נתונים של חברת המחקר תומסון פייננשל. לפני שנה 64.5% זכו להמלצת "קנה"; 34% - "החזק"; ו-1.5% - "מכור".



התקנות החדשות של רשות ניירות הערך גם אוסרות על חברות השקעות להכפיף אנליסטים ישירות לבנקאי השקעות או לקנות ולמכור מניות בניגוד להמלצות שלהם. כמו כן נאסר על אנליסטים להשתתף בעסקות בנקאות השקעות, כמו חיתום או ייעוץ למיזוגים ורכישות.



מריל לינץ, קרדי סוויס פירסט בוסטון (CSFB), סלומון, להמן ובר סטרנס החלו אתמול להשתמש בשיטת דירוג מניות חדשה, שעליה הודיעו לפני כמה חודשים. מורגן סטנלי היה בנק ההשקעות הראשון שאימץ שיטת דירוג פשוטה, וכיום 20% מ-2,041 החברות שהוא מסקר מדורגות "מכור"; 34% מדורגות "קנה; ו-46% מדורגות "החזק".



בלהמן 28% מ-1,429 שמסקר הבנק מדורגות "מכור"; 32% -"קנה" ו-40% - "החזק". סלומון ממליץ על מכירת המניות של 26% מהחברות שהוא מסקר. לגבי 36% אחרות ההמלצה היא "קנה", ו-38% זוכות להמלצת "החזק".



דויטשה בנק, המסקר 643 חברות, מדרג רק 3% "מכור. 43% מהחברות זוכות להמלצת "החזק" ו-54% זוכות להמלצת "קנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully