וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיה: מניות המחשבים והרכב העלו את מדד הניקיי ב-1%; מניות הבנקים רשמו ירידות שערים

רן דוידוב

11.9.2002 / 9:55

היצואניות הגדולות הובילו את העליות, על רקע ההערכה שהעלייה בשער הדולר מול הין תגדיל שווי מוצריהן בשווקים זרים; סוני וטויוטה התחזקו ב-2.7% ו-2.2%, בהתאמה



היצואניות הגדולות גררו את בורסת טוקיו לעליות שערים זה היום השלישי ברציפות. העלייה החדה בשער הדולר כנגד הין הגבירה את ההערכות ששווי מוצריהן בשווקים הזרים יעלה. העליות הרצופות בימים האחרונים בוול סטריט סייעו אף הן לעליות השערים בטוקיו. מניות המחשבים והרכב היו אחראיות כמעט לכל העלייה במדד הטופיקס. מדד הניקיי עלה ב-1%; בקוריאה עלה הקוספי ב-1.6%; טייוואן והונג קונג רשמו ירידות מזעריות.



ממשלת יפאן העלתה את תחזית הצמיחה של התוצר המקומי הגולמי לרבעון השני ל-0.6%, לעומת תחזית קודמת של 0.5%. זאת, על רקע התמתנות הקיצוצים בהשקעות של חברות ביפאן, אשר החלו גם להגדיל את היקפי המלאי שלהן בציפייה לגידול בהזמנות של לקוחות מחוץ למדינה.



הירידה בהיקף ההשקעות של חברות ביפאן ברבעון השני עמדה על 0.4%, הירידה הקטנה ביותר מאז החלו הקיצוצים בהשקעות לפני חמישה רבעונים, בעוד שהיקפי המלאי של החברות הוכפלו ויותר.



ענקית מוצרי הצריכה האלקטרונים סוני עלתה. סוני, שהייתה המניה הפעילה ביותר במסחר, עלתה ב-2.7% לצד מניות טכנולוגיה גדולות אחרות. טויוטה, יצרנית הרכב הגדולה ביפאן והשלישית בעולם, התחזקה ב-2.2%.



מניות השבבים היפאניות רשמו עליות שערים על רקע הודעה שהוציאה טייוואן סמי, קבלנית המשנה הגדולה בעולם השבבים, מוקדם יותר השבוע לפיה מכירותיה בחודש אוגוסט זינקו ב-50%. ניקון המייצרת ציוד לחריתת מעגלים חשמליים בשבבים, זינקה ב-6%. טושיבה עלתה ב-1.3%.



מניות הבנקים רשמו ירידות שערים, על רקע החשש שממשלת יפאן לא תצליח להוציא לפועל צעדים שיביאו לבלימת 4 שנים רצופות של ירידות מחירים. מיזוהו, הבנק הגדול בעולם ע"פ שווי נכסיו, ירד ב-2%; סומיטומו איבד 1.8%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully