וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשואה זנקס: תוצאות לאומי ברבעון השלישי יושפעו לחיוב מפערי המדדים בהיקף של כ-50-120 מ' ש'

אלי דניאל

11.9.2002 / 10:02

עם זאת, ההשפעה תקוזז ע"י גידול בהפרשות לחובות מסופקים; צפוי שיפור ברווחים מפעילות מימון; התשואה על ההון במחצית השנייה - 5.1%; צפוי להרוויח השנה כ-718 מ' ש';



האנליסטית רונית גודמן מבית ההשקעות נשואה זנקס, מפרסמת היום עדכון להמלצתה למניית בנק לאומי בעקבות פרסום תוצאות הבנק לרבעון השני של השנה, לפני שבועיים. גודמן מותירה למניית הבנק המלצת "קנייה" לטווח ארוך, במחיר יעד של 7.9 שקלים למניה - מחיר הגבוה בכ-34% ממחיר המניה בשוק.



גודמן מציינת כי על רקע הציפיות למדדים נמוכים יחסית, ברבעון השלישי של השנה, תוצאות הבנק יושפעו ברבעון זה לחיוב, מהשפעת הפער שבין מדד "בין" ומדד "ידוע", והיקף ההשפעה צפוי לנוע בטווח שבין 50-120 מיליון שקל. עם זאת, גודמן מעריכה כי ההשפעה החיובית של פערי המדדים תקוזז ע"י הגידול הצפוי בהפרשות לחובות מסופקים.



להערכת גודמן, רווחי בנק לאומי יסתכמו בשנת 2002 בכ-718 מיליון שקל, כ-25% פחות מהרווחים שהושגו בשנת 2001. כמו כן, גודמן צופה שיפור מסוים בשיעור התשואה על ההון של הבנק. כך, לאחר שבשנה החולפת השיג לאומי תשואה על ההון בשיעור של 11.7%, במחצית הראשונה הציג הבנק תשואה (בחישוב שנתי) של 4.7% ובמחצית השנייה של 2002, צפוי לאומי לרשום תשואה של 5.1%.



רווחי בנק לאומי מפעולות מימון ירדו במהלך הרבעון השני בשיעור של כ-25% לעומת הרבעון המקביל, והם הסתכמו בכ-987 מיליון שקל, בין היתר בשל העלייה החדה בשיעור הריבית במשק. לדברי גודמן, במחצית השנייה של השנה עתיד להירשם שיפור בהיקף הרווח מפעילות מימונית, בעיקר ברבעון השלישי בו צפוי רווח זה להגיע לכ-1.26 מיליארד שקל. באשר לשורה התחתונה של הבנק, הרי שלהערכת גודמן, תראה זו ברבעון השלישי על רווח נקי של כ-206 מיליון שקל.



על רקע השיפור הצפוי בששת החודשים האחרונים של שנת 2002, גודמן מעריכה כי רווחי לאומי מפעילות מימון יגיעו בשנת 2002 לרמה של כ-4.88 מיליארד שקל, כ-13% פחות מהרווח שהניבה פעילות זו בשנת 2001.



בהתייחסה למכירה הצפויה של 6%-7% ממניות הבנק, המוחזקות על ידי המדינה, מכירה הצפויה להתבצע בראשית החודש הבא, מציינת גודמן כי תנאי שוק ההון הנוכחיים אינם מתאימים במיוחד למכירה זו.






טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully