וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת פוליטית על מינוי דגן לראש המוסד

יוסי מלמן

11.9.2002 / 10:18

ח"כים מהעבודה וממרצ ביקרו את המינוי משום שהוא התפקד בזמנו לליכוד ושימש ראש מטה יום הבחירות לראשות הממשלה של שרון



ראש הממשלה, אריאל שרון, הודיע אתמול (שלישי) שהחליט למנות את האלוף (מיל') מאיר דגן לתפקיד ראש המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים. בלשכת שרון הגדירו את המינוי כ"כורח הנסיבות", ואמרו שראש הממשלה מעוניין לנער את המוסד מהתרדמה וממיעוט המבצעים שאיפיינו אותו בשש השנים האחרונות. נראה כי המוסד תחת הנהגת דגן יהיה מעורב יותר במבצעים מיוחדים, בפרט במלחמה בטרור.



ח"כים מהעבודה וממרצ ביקרו אתמול את מינוי דגן, משום שהוא התפקד בזמנו לליכוד ושימש ראש מטה יום הבחירות לראשות הממשלה של שרון בבחירות אשתקד. מזכ"ל העבודה, ח"כ אופיר פינס, אמר כי דגן הוא איש ליכוד מובהק, וכי "מינויו פוגע פגיעה קשה במעמדו הציבורי של המוסד כארגון בלתי תלוי". ראש האופוזיציה, ח"כ יוסי שריד (מרצ), אמר כי תפקיד ראש המוסד הוא "רגיש וחשוב מאין כמוהו, וצריך להתמנות אליו אך ורק על פי שיקולים מקצועיים וענייניים".



מקורבי שרון דחו את הביקורת, ואמרו כי "ההחלטה על המינוי היתה מקצועית, ומבוססת על כישוריו של דגן, ולא על קשריו". לדבריהם, ראש הממשלה שקל זמן רב את המינוי והתייעץ בעניין עם שר הביטחון, בנימין בן אליעזר, ועם שר החוץ, שמעון פרס. השניים תמכו בכוונת שרון למנות את דגן לתפקיד.



שרון הודיע למועמדים האחרים לראשות המוסד על החלטתו לבחור בדגן. האחרון אמור להיכנס לתפקידו בימים הקרובים, לאחר שמינויו יאושר בידי הממשלה ובידי ועדת בך לאישור מינויים בשירות הציבורי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully