וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלה היישובים בהם ימכרו דירות בהנחה של 20%

אורי חודי

12.11.2014 / 11:15

פורסמו המיקומים הראשונים למכרזי מחיר מטרה: בית שמש, גדרה, הרצליה, יוקנעם, ירושלים, מודיעין, מכבים-רעות, קריית מוצקין, קריית אתא, ראש העין ורמלה

בתים בתל אביב, מבט מלמעלה לכיוון צפון תל אביב. נמרוד סונדרס
בתים בתל אביב, מבט מלמעלה לכיוון צפון תל אביב/נמרוד סונדרס

משרד הבינוי השיק קמפיין פרסומי לתוכנית מחיר מטרה וחושף היכן יפורסמו המכרזים החדשים. במקביל, נקבע כי רכישת דירה במסגרת מחיר מטרה תהיה בכפוף להוצאת תעודת זכאות של משרד הבינוי, אך תעודות אלו לא יונפקו עדיין על ידי המשרד ויונפקו רק לאחר שמכרזי מחיר מטרה יפורסמו בפועל ויזמים או קבלנים יוכרזו כזוכים.

כאמור, לאחר תקופה ארוכה של אי בהירות לגבי מיקום המכרזים החדשים שיפרסם משרד הבינוי, פורסמו הערים בהם על פי המשרד יפורסמו המכרזים הראשונים בשנה הקרובה. מדובר בערים בית שמש, גדרה, הרצליה, יוקנעם, ירושלים, מודיעין-מכבים-רעות, קריית מוצקין, קריית אתא, ראש העין ורמלה. עם זאת טרם ציין המשרד את המיקום המדויק של פרסום המכרזים בכל עיר כמו גם את היקף יחידות הדיור.

בשבוע שעבר התחייב שר הבינוי, אורי אריאל, על פרסום מכרזים בהיקף ניכר כבר בשנה הקרובה: "אחרי שמע"מ אפס יעבור את אישור הכנסת נפרסם בין 12 אלף יחידות דיור ל-15 אלף יחידות דיור כבר בשנה הקרובה", אמר אריאל.

נציין כי במסגרת תוכנית מחיר מטרה התחייב משרד השיכון לשווק 11 אלף יחידות דיור כבר ב-2015 ועוד כ-6,000 יחידות דיור ב-2014. בסך הכל קובעת התוכנית כי משרד הבינוי ישווק מכרזים לכ-66 אלף יחידות דיור עד שנת 2019. למרות שתוכנית זו כבר מוכנה לצאת אל הפועל, היא התעכבה בשל העובדה שבמשרד הבינוי והמשרד האוצר הסכימו לפני חודשים ארוכים שתוכנית מחיר מטרה תצא לפועל רק עם אישור חוק מע"מ בשיעור אפס שקידם שר האוצר יאיר לפיד.

היום (ד') עברה הצעת החוק של מע"מ אפס את אישור ועדת הכספים וככל הנראה היא תעבור לאישור הכנסת בשבוע הבא.

תוכנית מחיר מטרה קובעת כי משרד הבינוי יפרסם מכרזים שיופנו רק לקבלנים ויזמים במסגרתם יתחייבו הזוכים במכרז לבניית 80% מהדירות בפרויקט בהנחה של כ-20% ממחיר השוק באותו איזור. את המחיר ממנו תיגזר ההנחה יקבע השמאי הממשלתי הראשי במשרד המשפטים, טל אלדרוטי, בדומה למחירי המ"ר דירתי שיפרסם בנוגע לתוכנית אחרת - מע"מ בשיעור אפס. את 20% הדירות הנותרות יוכל הזוכה במכרז למכור במחירי שוק. ההצעה הזוכה במכרז תהיה ההצעה הגבוה ביותר על רכישת הקרקע תוך התחשבות המציע בתנאי המכרז למחיר המופחת.

דירות במסגרת תוכנית מחיר מטרה יוכלו להתחיל ולהימכר לציבור רק עם קבלת היתר בניה והן מיועדות למחוסרי דירה כמו גם למשפרי דיור. את הדירה שתירכש באמצעות תוכנית מחיר מטרה לא יוכל למכור הרוכש במשך 5 שנים אך יוכל להשכירה. עוד נקבע בתוכנית כי הפרויקטים שייבנו במסגרת תוכנית זו יצטרכו לעמוד במפרט שקבע משרד השיכון.

נציין כי מרגע פרסום המכרזים הראשונים ועד שיתחילו להימכר הדירות הראשונות בפועל צפויה לעבור כשנה וחצי. עוד נציין כי מי שירכוש דירה במסגרת הטבת המע"מ לא יהיה זכאי לרכישת דירה במסגרת מחיר מטרה ולהיפך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully