וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הטיפ ליזמים - תחשבו בגדול, בענק"

תוכן שיווקי

16.11.2014 / 8:57

הישראלים חולמים בקטן, מקסימום מפנטזים על דירת ארבעה חדרים. "הדרך להצלחה בעסקים מתחילה בשאיפות גדולות",מייעץ שי ניסים, מנכ"ל לי מרשל

מלון וולדורף אסטוריה בניו יורק עומד למכירה ב-2 מיליארד דולר. AP
מלון וולדורף אסטוריה בניו יורק עומד למכירה ב-2 מיליארד דולר/AP

בישראל של היום, כשכמעט כולנו מחביאים מינוס עסיסי בבנק ואולי גם סוחבים הלוואה או אפילו שתיים, לחלום בגדול נראה כמו פנטזיה. אי פרטי? רולס רויס? על מה אתם מדברים בכלל - תנו קודם כל לגמור את החודש. זה נכון - רמת החיים בישראל היא די טובה, אבל היא לא משאירה הרבה מרווח לחלומות גדולים. הבעיה היא, שכדי להיות יזם טוב, אחד הדברים הכי חשובים הוא לחשוב בגדול, בענק.

חשוב מאוד להיות עם רגליים על הקרקע ולא לאבד אחיזה עם המציאות: אם אתם פותחים בית קפה ומצפים לעשות מיליון דולר תוך שנה, אתם לא חושבים בגדול - אתם סתם פנטזיונרים. אבל אם אתם פותחים בית קפה ומנסחים תכנית עסקית שבסופה יש לכם בעוד חמש שנים 20 סניפים בישראל, 2 בלונדון ו2 בניו יורק, אתם כנראה מכוונים נכון. "הטיפ שאני נותן ליזמים מתחילים הוא לחשוב על היזמות שלהם, ולנסות להגדיר מטרה שנראית כאילו היא בדיוק מעבר להישג יד", אומר מנכ"ל לי מרשל, שי ניסים, "כמו שאם מישהו רוצה לקנות רכב, אני אבקש ממנו לא לפנטז על למבורגיני, אבל מצד גם לא לחשוב שהחלום הכי גדול הוא מזדה 3. מה רע בלשאוף שתהיה לך מרצדס?"

התפיסה הזו היא כלל די ידוע בעסקים. אנשי עסקים רבים אומרים שאמנם לא כל מי ששואף להיות מספר אחד באמת מגיע לזה, אבל אין אף אחד שפנטז להיות במקום חמישי והגיע למקום ראשון. כדי להוביל - הדרישה הראשונה היא לרצות להוביל.

אחד המקומות המרכזיים שבהם הנטייה לחלום בקטן הופכת להרסנית היא בהשקעות. לרובנו אין סכומים גדולים להשקעה בגיל צעיר, אז אנחנו חולמים בקטן על דירה בפריפריה. השלב הבא הוא לתת לבנק את מעט החסכונות שהצלחנו לגרד כדי לקבל משכנתא, ולסנדל את עצמנו להלוואה של 30 שנה רק כדי שבסוף הדרך נגיע לחלום די זעיר: דירה ארבעה חדרים בפריפריה. נכון, לא כל אחד יכול לגור בפנטהאוז בניו יורק, אבל תחלמו על זה, אולי תגיעו "רק" לווילה בקיסריה.

"מי שחולם בגדול לא יסנדל את עצמו אלא יחפש מסלול טוב יותר", אומר שי ניסים, "כזה שלא כולם הולכים עליו, אבל בעצם הוא רווחי בהרבה מהמסלול הרגיל". כלומר, אם היינו חולמים בגדול, היינו מחפשים מסלולי השקעה מניבים יותר, ושמים בהם את מעט הכסף שהצלחנו לחסוך. אותו סכום כסף עשוי להפוך לגדול פי כמה - ולאפשר לכם לרכוש נכס מוצלח בהרבה, אחרי המתנה של שנים ספורות ועם ניהול נכון של המשאבים שלנו. אולי לא תסיימו עם אי פרטי, אבל רמת החיים שלכם תהיה גבוהה בהרבה מאשר מי שלקח משכנתא.

המדור בשיתוף לי מרשל

לכתבות נוספות

  • עוד באותו נושא:
  • השקעות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully