וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות העיצומים בשירות התעסוקה 180 אלף מובטלים ותובעי הבטחת הכנסה יקבלו את קצבאותיהם

עינב בן יהודה

11.9.2002 / 10:38

לאחרונה התעורר חשש כי בשל העיצומים לא יקבלו המובטלים ותובעי הבטחת הכנסה את האישורים הדרושים לקבלת הקצבאות



עובדי שירות התעסוקה, הנוקטים בעיצומים זה למעלה משבועיים בתמיכת ההסתדרות, הודיעו כי נענו לפניית יו"ר ההסתדרות החדשה ח"כ עמיר פרץ, וינפיקו הלילה את האישורים הנדרשים לקבלת קיצבאות האבטלה והבטחת הכנסה. העובדים לא ינפיקו למעבידים היתרים להעסקת עובדים זרים, אשר עניינם נמצא בלב המחלוקת.



במסגרת העיצומים לשכות התעסוקה פתוחות לקהל, לא מונפקים התרים להעסקת עובדים זרים, מושבת מדור התשלומים באמצעותו מבוצע תשלום המשכורות לעובדים פלשתינאים המועסקים בישראל, ודורשי העבודה אינם מקבלים אישורים לתשלום דמי אבטלה. עקב כך, התעורר חשש כי כ-180 אלף מובטלים ותובעי הבטחת הכנסה לא יקבלו את התשלומים להם הינם זכאים. עילת העיצומים היא החלטת הממשלה להפקיע מספר מטלות משירות התעסוקה ולהעבירן ליחידות סמך של משרד העבודה והרווחה. המטלות שיופקעו משירות התעסוקה הן הטיפול בעובדים זרים והטיפול באוכלוסייה עם מוגבלויות, שקיים קושי בהשמתה בעבודה.



מההסתדרות נמסר כי חלה התקדמות במו"מ בין ועד העובדים ובין שר העבודה, מנכ"ל שירות התעסוקה והממונה על השכר באוצר, שהביעו נכונות להקפיא את נושא הקמת יחידת הסמך לעובדים זרים. בנוסף, נמסר מההסתדרות כי יחד עם זאת, במידה ולא תהיה התקדמות במו"מ בין העובדים ובין משרד האוצר ינקטו העובדים בצעדים חמורים יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully