וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיסקונט יקצץ שעות נוספות לעובדי המטה

עירית אבישר

12.11.2014 / 20:45

ההחלטה נעשתה לקראת יישום שעון הנוכחות הממוכן בתחילת 2015. השעות הנוספות במטה יקוצצו לטובת הסניפים

הנהלת בנק דיסקונט נערכת להכנסת שעון הנוכחות הממוכן בינואר 2015. ל"גלובס" נודע כי כחלק מההיערכות להכנסת השעון, החליטה באחרונה הנהלת הבנק, בראשות לילך אשר טופילסקי, לשנות את הקצאת מכסת השעות הנוספות, כך שבמערך הסניפים המכסה תהיה גבוהה יותר מאשר היום, ואילו במטה הבנק המכסה תקוצץ. ההחלטה היא כחלק מהמדיניות של אשר טופילסקי למקד את הבנק בפעילות קמעונאית ולשפר את השירות.

הכנסת שעון נוכחות היא לכאורה אירוע טכני, אלא שבבנק עם יחסי עבודה מורכבים כמו דיסקונט, זה נחשב כצעד דרמטי למדי. עד כה לכל יחידה בבנק היה תקציב של שעות נוספות, אך לא הייתה בקרה על כך, שכן מילוי שעות הנוכחות התבצע באופן ידני, כך שלא ניתן היה לדעת האם הדיווח של העובד אכן מדויק.

במסגרת גיבוש הסכם השכר האחרון עם הוועד, הוחלט על הכנסת שעון נוכחות, צעד שעליו התעקשה ההנהלה ושהשיגה לאחר מו"מ ארוך. עד כה נערך פיילוט בכמה סניפים שבהם הוכנס השעון. יש סניפים שבמסגרת הפיילוט נרשמו בהם הוצאות שכר גבוהות לעומת המצב הנוכחי, שכן עלות השעות הנוספות מגיעה עד ל-187% מהשכר לשעה הרגיל. עם זאת, הפיילוט נועד לבדוק היבטים טכנולוגיים ותפעוליים בלבד של שעון הנוכחות. בפועל אין בכוונת ההנהלה להגיע למצב שבו הוצאות השכר יצמחו בעקבות הכנסת שעון הנוכחות, והיא מתכוונת לנהל תקציב הדוק של מכסת השעות הנוספות שיוקצו לכל יחידה.

עם זאת, לאור יחסי העבודה המורכבים בבנק, ומכיוון שלא ברור איך העובדים יקבלו את השינוי, ייתכן מצב שבו עובדים יעמדו במכסת השעות, אך מנגד לא יסיימו את כל המשימות העומדות בפניהם. אז יהיה זה אתגר של המנהלים להתמודד עם מצב כזה, ויהיה מעניין לראות אם יצליחו לעמוד ביעדים ובמשימות, או שיופעל לחץ על ההנהלה להגדיל את מכסת השעות הנוספות, מה שיגדיל גם את הוצאות השכר.

  • עוד באותו נושא:
  • דיסקונט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully