וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב מתכוונת לצמצם התלות בנפט הערבי

סוכנויות הידיעות

11.9.2002 / 11:00

נבחנת האפשרות להקים מסוף נפט בנמל מים עמוקים בצפון רוסיה אשר דרכו יסופקו כ-5% מצריכת הנפט של ארה"ב, דיווח ה"וול סטריט ג'ורנל"



ארה"ב מתכוונת לצמצם את התלות שלה בנפט מהמזרח התיכון בעקבות אירועי ה-11 בספטמבר ונוכח התוכניות למתקפה צבאית נגד עיראק, אשר עלולה להגביר את חוסר היציבות במזה"ת ולפגוע באספקה הסדירה של נפט לארה"ב.



ה"וול סטריט ג'ורנל" דיווח כי חברות הנפט הגדולות של רוסיה שוקלות להקים נמל חדש אשר יספק כ-5% מצריכת הנפט של ארה"ב. בנייתו של מסוף הנפט הענק, אשר יוקם בעיר מורמאנסק שבצפון רוסיה, וצינור הנפט בן ה-930 ק"מ שיוביל נפט אליו, צפויה לעלות כ-1.5 מיליארד דולר, והקמתו תושלם עד שנת 2005 לכל המוקדם.



היחסים בין ארה"ב לרוסיה, יצואנית הנפט השנייה בגודלה בעולם, הולכים ומתהדקים, וכעת מבקשת וושינגטון להגדיל את היקף הנפט הרוסי המיובא לארה"ב. נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין, חתמו בחודש מאי על הסכם להידוק שיתוף הפעולה בין שתי המדינות בתחום האנרגיה.



יצוא נפט רוסי באמצעות מכליות לא היה רווחי עד היום משום שנמלי רוסיה רדודים מדי בכדי לאפשר כניסתן של מכליות ענק מהסוג שנושאות נפט מהמפרץ הפרסי לארה"ב, ולכן עיקר יצוא הנפט הרוסי הופנה עד כה לאירופה הסמוכה. הנמל בעיר מורמאנסק הוא נמל מים עמוקים, ולכן צפוי לאפשר יצוא באמצעות מכליות ענק לארה"ב עם השלמת הקמת מסוף הנפט במקום.



חברות הנפט הרוסיות הגדילו את תפוקת הנפט שלהן ביותר מ-20% בשנתיים האחרונות, לרמה של 7.7 מיליון חביות ליום. החברות צופות גידול שנתי של 8% בתפוקה במהלך השנים הקרובות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully