וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורד מכחישה שקופת המזומנים שלה נופחה בסכום של עד 10 מיליארד דולר

סוכנויות הידיעות

11.9.2002 / 11:39

אנליסט בכיר בגולדמן סאקס טען לפני מספר ימים שפורד מנפחת את יתרת המזומנים ואת תזרים המזומנים באמצעות עיכוב תשלום עלויות ההחכרה ותמריצי ההלוואות לחטיבתה הפיננסית

בצעד יוצא דופן פירסמה אתמול חברת הרכב פורד (סימול F) הודעה בה הכחישה טענות שהעלה אנליסט של גולדמן סאקס שהטיל ספק בנהלים החשבונאיים של חברת הרכב השנייה בגודלה בעולם.

ביום שישי פירסם גארי לפידוס, אחד מהאנליסטים המובילים בוול סטריט של מגזר הרכב, דו"ח בו העריך כי יתרת המזומנים של החברה נופחה בסכום של עד 10 מיליארד דולר, בשל האופן בו מעכבת פורד את תשלום עלויות ההחכרה ותמריצי ההלוואות לחטיבה הפיננסית של החברה. באמצעות עיכוב התשלומים ניפחה פורד, לדבריו, את תזרים המזומנים ב-1.4 מיליארד דולר בשנה.

הדו"ח שפירסם לפידוס שיגר את מניית החברה לנפילה של 4.5% למחיר של 10.2 דולרים - שפל של 9 שנים. ההכחשה ותחזית שפירסמה החברה לפיה, בניגוד לציפיות, תרשום רווח ברבעון השלישי הודות למכירות חזקות וצמצום עלויות, השיבה את מניית החברה למחיר של 10.9 דולרים, גבוה יותר ממחירה קודם פרסום הדו"ח.

אתמול קבעה החברה, בתצהיר שהגישה לרשות ניירות ערך, שחבויות המימון נמוך הריבית של חטיבת הפיננסים של החברה נמוכות בלמעלה מהערכותיו של לפידוס. פורד טענה בתצהיר שחישוב הסובסידיות של תוכניות המימון הזול של חטיבת הפיננסים נותר עקבי במשך שנים רבות והוא מתואר הן בדו"חות החברה והן בדו"חות החטיבה לשנת 2001.

ההתנצחות הפומבית בין פורד ללפידוס יוצאת דופן במיוחד, לאור העובדה שגולדמן הוא אחד מבנקי ההשקעות המובילים של החברה ונשיא בנק ההשקעות, ג'ון תורנטון, חבר במועצת המנהלים של פורד. עד עתה לא נסוג בן לפידוס מעמדתו, למרות שאתמול הודה שקיימת אפשרות שכמה מהנתונים בהם נקב לא היו מדויקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully