וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיל זימנה 150 עובדים מחברת תרכובות הברום לשימוע

יובל אזולאי

16.11.2014 / 12:27

מהלך הפיטורים מגיע כחלק מהיערכות החברה ליישום המלצות ועדת ששינסקי 2. ועד העובדים של כיל שכר לאחרונה את שירותיו של פרופ' ירון זליכה על מנת שינהל עבורם את המו"מ עם הנהלת כיל

מפעלי ים המלח. דיויד סילברמן, GettyImages
מפעלי ים המלח/GettyImages, דיויד סילברמן

הנהלת כיל ( 2,702 +0.26% ) זימנה היום (א') כ-150 עובדים מחברת תרכובות הברום לשימוע לפני פיטורים - כך נודע ל"גלובס".

תגובת ועד העובדים של כיל לא איחרה לבוא. יו"ר ועד העובדים בתרכובת ברום, אבנר בן סניור, האשים את הנהלת כיל ב"התנהלות ברוטאלית" והוסיף: "ההנהלה הוציאה את מכתבי הפיטורים לעובדים בעיצומו של משא ומתן שהיא מקיימת אתנו. כעת אנחנו שוקלים את צעדינו. נפעל באחריות בניסיון לשכנע את ההנהלה לסגת מהתכנית הזאת. אם לא נצליח, נשבית את המפעל וכל הוועדים של כיל בדרום יצטרפו למאבק שלנו".

לדברי בן סניור, "האווירה בקרב העובדים עכורה וקשה. רשימת המפוטרים כוללת עובדים צעירים ועובדים ותיקים כאחד. רק ממחלקת הבטיחות, שמונה 12 עובדים פוטרו שישה. אלה פיטורים בלתי הגיוניים".

ההחלטה על זימון העובדים לשימוע לפני פיטורים התקבלה כחלק מתוכנית התייעלות מקיפה בפעילות כיל במתקניה באזור הדרום. בהנהלת החברה הסבירו לאחרונה את תוכנית ההתייעלות בצורך להתאים את היקף פעילותה ליישום ההמלצות של ועדת ששינסקי 2.

על רקע החשש מפיטורים בברום, שכרו חברי ועד העובדים בחברה את שירותיו של פרופ' ירון זליכה, לשעבר החשב הכללי באוצר, על מנת שינהל עבורם את המו"מ עם הנהלת כיל.

בשבוע שעבר, לאחר פרסום הדוחות הכספיים של כיל, התראיין המנכ"ל סטפן בורגס לסוכנות הידיעות רויטרס ואיים לפטר כ-600 עובדים על מנת להקטין את מצבת כוח האדם של כיל ב-10%-12% במהלך שלוש השנים הקרובות.

כיל מסרה בתגובה: "מפעל תרכובות ברום חווה בשנים האחרונות שחיקה מתמשכת ברווחיות כתוצאה מהמשבר בשוק הברום העולמי, כולל ירידה בביקוש למעכבי בעירה, צמיחה אטית וירידת מחירים. במקביל, מסקנות ועדת ששינסקי, חיוב תמלוגים על מוצרי המשך, והחלטות ממשלה מהשנים האחרונות יחייבו את כיל לשלם למדינה תקבולים של עוד מיליארד וחצי שקל בכל שנה בנוסף למיליארד שקלים שהיא מעבירה כבר עכשיו.

"כל אלה יוצרים צורך דחוף במציאת נקודת איזון חדשה לפעילות בישראל של החברה, הכוללת אימוץ תוכנית התייעלות וצמצום עלויות ייצור, ובכלל זה גם צמצום כוח אדם. תוכנית זו חיונית להמשך קיומו לאורך זמן של מפעל תרכובות ברום ולהמשך העסקת עובדיו. במסגרת המו"מ והשיחות המתנהלות עם וועד העובדים מזה מספר חודשים, הודיעה החברה הבוקר על כוונה להביא להפסקת עבודתם של 147 עובדים. ההנהלה קוראת לוועד לנהל מו"מ רציני ומכובד במטרה להגיע להסכמה בדבר ביצוע תוכנית ההתייעלות".

  • עוד באותו נושא:
  • כיל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully