וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: הערוצים הנצפים ביותר הם ערוץ 3, ערוצי הסרטים וערוץ הספורט

רוני קורן-דינר

11.9.2002 / 14:11

שביעות הרצון גבוהה יותר בקרב מנויי הלוויין מאשר בקרב מנויי הכבלים

המועצה לשידורי כבלים ולוויין פירסמה היום תוצאות סקר שערכה חברת דיאלוג מקבוצת אמנת, בנושא העדפות הציבור ועמדותיו בתחום הצפייה בטלוויזיה בכבלים ובלוויין. הסקר, שנערך בקרב 660 נשאלים, בחן את הרגלי הצפייה בטלוויזיה הרב ערוצית, את שביעות רצון המנויים מחברות הכבלים והלוויין ואת עמדותיהם כלפי התכנים המשודרים בטלוויזיה.

הסקר מגלה כי הישראלי המנוי לכבלים מקדיש לצפייה בטלוויזיה 3.2 שעות ביממה בממוצע, ואילו מנוי הלוויין עושה זאת במשך 3.1 שעות ביממה. הסקר מגלה עוד כי שביעות הרצון ממגוון הערוצים גבוהה יותר בקרב לקוחות הלוויין (7.5 מתוך 10), בהשוואה ללקוחות הכבלים (6.8).

על פי הסקר, הערוצים הנצפים ביותר (מלבד הערוצים הכלליים 1, 2, 10, 23, 33) בכבלים ובלוויין הם ערוץ 3, ערוצי הסרטים וערוץ הספורט. בכבלים, הערוץ המוביל הוא ערוץ 3 ואילו בקרב צופי הלוויין מובילים ערוצי הסרטים בתשלום YES 1-3.

לקוחות הכבלים צופים בסרטים בעיקר בערוץ 4 ואילו צופי הלוויין - בעיקר בערוצים YES 1-3. בכשליש מהבתים ערוץ ספורט הוא הערוץ המוביל. ערוץ הילדים הוא הערוץ הנצפה ביותר ב-19% מבתי האב המחוברים לכבלים, וב-16% מבתי האב המחוברים ללוויין.

מהסקר עולה כי 77% מלקוחות הכבלים צופים בתוכניות ישראליות בתדירות כלשהי, לעומת 54% מלקוחות הלוויין. שיעור הצופים "הכבדים" בתוכניות ישראליות (כלומר, הצופים מס' פעמים בשבוע או כל יום), עומד על 72% מלקוחות הכבלים לעומת 44% מלקוחות הלוויין.

התוצאות מלמדות על כך שהנטייה לצפות בתוכניות ישראליות ותדירות הצפייה בהן, גבוהות יותר בקרב לקוחות הכבלים מאשר בקרב לקוחות הלוויין. ייתכן כי ההסבר לתופעה נעוץ בסוגי התכנים ובערוצים בהם הם משודרים או בהיצע גדול יותר של תוכניות מקור ישראליות בכבלים.

רוצים יותר הפקות מקור

כ-57% מלקוחות הכבלים והלוויין מעוניינים לצפות בתוכניות מקור נוספות בעברית. הביקוש לתוכניות אלה נמצא גם בקרב צופים "קלים" (שאינם מרבים לצפות כיום בתוכניות אלו) וגם בקרב צופים שלא העריכו את איכות התוכניות הישראליות כגבוהה במיוחד.

איכות התוכניות הישראליות מוערכת על ידי הצופה הישראלי כטובה מזו של התוכניות הכלליות: האיכות המוערכת של התוכניות הישראליות היא 7.1 בסולם של 1-10, ללא הבדל בין לקוחות הכבלים והלוויין, ואילו האיכות של כלל התוכניות נתפשת כנמוכה יותר - 6.2 בכבלים ו-6.5 בלוויין.

הנטייה לצפות בתוכניות זרות גבוהה יותר בקרב בני נוער (18-14) מאשר בקרב מבוגרים (כ-90%) וגבוהה גם בקרב רווקים (כ-85%) - גם בקרב לקוחות הכבלים וגם בקרב לקוחות הלוויין.

שלושת הז'אנרים הנצפים ביותר על ידי מנויי הכבלים והלוויין הם: סרטי קולנוע (כ-78%), חדשות/אקטואליה (כ-77%) ותוכניות בידור (73%). בקרב לקוחות הלוויין, סרטי קולנוע נצפים אך מעט יותר מאשר תוכנית אקטואליה. (בכבלים - במידה זהה). כ-20% מלקוחות הכבלים והלוויין ציינו כי היו מעוניינים לצפות בתכנים נוספים במסגרת שידורי הכבלים והלוויין. התוכן העיקרי שצוין כחסר הוא סרטים איכותיים ו/או חדשים.

כ-40% מההורים מקרב לקוחות הכבלים ו-32% מההורים מקרב לקוחות הלוויין סבורים כי יש תכנים שאינם ראויים לצפייה לילדים. התכנים העיקריים שצוינו כאינם ראויים לשידור הם אלימות פיסית ומילולית, מין והתנהגות לא הולמת. כרבע מההורים המנויים בכבלים ובלוויין (המהווים כ-8% מהלקוחות הדיגיטליים של הכבלים וכ-9% מלקוחות הלוויין) התקינו אמצעי טכנולוגי להגבלת הצפייה בטלוויזיה. ראוי לציין כי כל מנוי דיגיטלי יכול להשתמש בממיר ובשלט על מנת להפעיל בקלות ובמהירות אמצעי הגבלת צפייה ממוינים על פי גילאים ובכך לגרום להחשכת המסך בעת שידור תכנים שאינם ראויים לצפיית בני הגיל המסומן. החשכה זו ניתנת לסילוק רק בהקשת קוד סודי הנבחר על ידי המנוי והניתן לשינוי בכל עת.

על פי הסקר, שביעות רצון המנויים משירות הטכנאים סבירה למדי, ועומדת על 7.5. שביעות הרצון מהמוקדים הטלפוניים נמוכה יותר (כ-6.3).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully