וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קומברס: נתאזן ברמת מכירות של 190 מיליון דולר ב-2003

גתית פנקס

11.9.2002 / 14:50

אנליסטים: החברה תפסיד תפעולית גם ב-2004

בדו"חות שפירסמה חברת קומברס טכנולוג'י הלילה לא היתה הפתעה משמעותית כלשהי לרעה או לטובה: ההכנסות היו ברף התחתון של התחזיות; ההפסדים היו גבוהים, אם כי גם הם היו בטווח של חלק מתחזיות האנליסטים; שוק הטלקום לא משתפר והחברה אינה יודעת לומר בשלב זה מתי תעבור לרווחיות תפעולית. הרווח הנקי, כולל הכנסות מימון, צפוי להגיע - כך מקווים בקומברס - ב-2003.

בשיחת הוועידה אמר קובי אלכסנדר, יו"ר ומנכ"ל החברה, כי לאחר פיטורי 1,200 העובדים אותם תשלים החברה בסוף השנה הפיסקלית (ינואר), נקודת האיזון שלה תהיה בהכנסות של 190 מיליון דולר. רווחיות, כך אמר, תגיע ב-2003. חשוב לציין כי לא מדובר ברווחיות תפעולית אלא ברווח נקי פרופורמה, הכולל הכנסות מימון, כלומר - פחות אינדיקטור לפעילותה של החברה ויותר לקופת המזומנים הדשנה שלה בה שוכנים כיום כ-1.8 מיליארד דולר.

כיצד, אם כך, החברה מתכוונת להצליח לרשום הכנסות של 190 מיליון דולר באחד הרבעונים בשנה הבאה בעוד שלרבעון הקרוב היא מנחה להכנסות של 165 מיליון דולר (או טווח של 157-173 מיליון דולר)? יש כאן למעשה הנחה סמויה לצמיחה רבעונית עוקבת. "אנחנו בהחלט מכוונים לצמיחה", אמר היום דיוויד קריינברג, סמנכ"ל הכספים של החברה, "שיחקנו הרבה 'הגנה', ואנחנו עוברים עכשיו ל'מתקפה' וממוקדים בהגדלת ההכנסות".

"אני מפרש את ה-190 מיליון דולר בשורת ההכנסות כהצהרת כוונות כללית", אומר היום רמי רוזן, אנליסט בבית ההשקעות אוסקר גרוס, "הם אומרים שזו השאיפה שלהם אבל לא מציינים נקודה בה זה יקרה. חשוב לציין כי ורינט , החברה הבת (79%), מספקת לא רק יציבות אלא גם צמיחה, כך שאין ספק שבנטרול ורינט ההכנסות הצפויות של קומברס מאכזבות אף יותר. בינתיים, לא ברור איך ההכנסות של קומברס עצמה (CNS לשעבר) יצמחו בתקופה הקרובה".

"קשה לי להבין על מה קומברס מבססת את העלייה בהכנסות ל-190 מיליון דולר", אומר יונתן האלף, אנליסט בית ההשקעות UBS ורבורג, "ואני חושב שבכך שקומברס מדברת על יעד כזה היא מניחה צמיחה של 15% בהוצאות של האופרטורים ב-2003. אנחנו מדברים על צמיחה של לכל היותר 2%-3% ב-2003 בתקציבים, וגם לגבי המספרים הללו דרגת הביטחון שלנו היא אינה גבוהה. לכן, אני בכלל לא בטוח שאפשר להגיע ל-190 מיליון דולר לרבעון. בכל הנוגע לרווחיות, מה שהרי חשוב למשקיעים היא רווחיות תפעולית. אני מאמין שזה יקרה רק ב-2004, ואם כך, עדיף לחברה להמשיך ולהצטמצם ולהגיע ליעד עוד לפני כן".

פיטורי העובדים יובילו את החברה להפרשה של 80 מיליון דולר בשני הרבעונים הקרובים. זה נראה מספר גבוה ביותר, בעיקר בהתחשב בכך שהחברה מחויבת להפריש בצורה שוטפת עבור פיצויי פיטורים לעובדיה. קריינברג: "מדובר גם בפיצויי פיטורים כמו גם בסיום של הסכמי שכירות שלנו. הסכום הוא גלובלי וכללי ורק נותן מושג כללי. במהלך הרבעון נדע את המספרים המדויקים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully